Wednesday 1 June 2011

Antara PRU 13, Sejuta Belia, Biasiswa JPA dan 1 Malaysia

Soalan utama dalam kepala semua orang sekarang ini ialah BILA PILIHANRAYA???

Baik parti BN yang memerintah atau parti pembangkang yang ingin mengekalkan kuasa di negeri-negeri tertentu, samada orang politik atau yang bukan orang politik semuanya membuat kira-kira sendiri bila kah tarikh untuk mereka membuat penentuan sekali lagi.

Sambil menunggu pengumuman tersebut dibuat, semuanya mengisi masa dengan cara mereka sendiri.

Seperti biasa pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong BN sibuk membuat persiapan menjelang Hari Raya politik ini yang memang merupakan tarikh yang ditanda dalam diari masing-masing. Pemimpin-pemimpin yang komited untuk melihat BN menang semuanya awal-awal lagi dah turun padang mempastikan gerakerja berjalan dengan lancar dan janji-janji ditunaikan. (Yang tak komited tapi berkepentingan pulak akan sit and wait, menunggu kalau-kalau ada peluang dapat jadi calun atau sekurang-kurangnya peluang nak buat duit...maklumlah Raya...bukan budak kecik je tunggu angpow!)

Pada  masa sama penyokong parti pembangkang pun sibuk jugak - selain dari tugas biasa memburukkan sebarang usaha yang dilakukan oleh BN selaku parti yang memerintah, mereka bertungkus lumus mencari isu-isu panas yang boleh dikipas bagi menimbulkan masalah.

Kerja puak pembangkang macam PKR, PAS dan DAP tak susah - complain dan kritik je...tak payah pakai duit, tak perlu peruntukan dan tak payah ada bukti bagi menyokong sebarang kenyataan. Pembangkang faham sangat bahawa psikologi rakyat yang sedang marah atau tak puas hati atas sebarang perkara lain yang tak ada kena mengena - termasuklah cuaca...akan termakan apa juga pembohongan yang dihidang pada mereka...dan tidak teragak-agak untuk menyalahkan pemimpin walau pun yang selama hari ni terbukti memelihara kebajikan mereka.

Misi utama pembangkang ialah mempastikan BN tak senang duduk dan tak lena tidur...dan rakyat terus dihasut dan diapi-apikan supaya tidak menghargai apa jua usaha BN.  Pemikiran rakyat akan dimanipulasi supaya mereka terus melompat, melatah dan terus menerus benci dan hilang keyakinan pada kemampuan BN untuk memerintah negara.

Sebab tu lah rakyat yang berakal dan waras tidak sedikit pun terkejut apabila usaha Dato Sri Najib mengumpul sejuta belia dan beliawanis untuk menjadi tetamunya di Putrajaya menjadi bahan ejekan dan cemuhan parti seperti PKR, PAS dan DAP. Mala'on pembangkang bertiga yang 'cakap tak serupa bikin' ni mati-matian tak akan membenarkan rakyat melihat atau menghargai kemurnian niat  BN.

PKR mengaku memperjuangkan 'keadilan', tapi mereka sebenarnya tidak berminat untuk melihat keadilan itu dijalankan. Penyokong PKR yang dikaburkan penglihatan mereka oleh Anuwar sudah sampai ke tahap enggan melihat kebenaran walaupun  kebenaran itu mencucuk mata mereka. Anuwar pula akan terus memainkan wayang konspirasinya untuk mengelak dari dibawa ke muka pengadilan.

PAS pulak, walau pun membawa agama sebagai lambang jenamanya, namun merekalah yang pertama mengajar rakyat amalan yang tidak menampakkan keagamaan, supaya menutup mata pada kebenaran, supaya tidak bersyukur dan berterima kasih di atas nikmat keamanan negara dan kestabilan ekonomi yang telah dirasai selama BN memerintah hingga ke hari ini. Takkan tak ada langsung kebaikan yang dilakukan oleh BN yang turut dikongsi kebaikan dan manfaatnya oleh PAS - bohonglah tu!! Takkan semua ahli UMNO itu ahli neraka, dan semua ahli PAS penghuni syurga...lagilah tak masuk akal!

Dan akhirnya DAP yang kononya Democratic Action Party, tidak langsung demokratik dalam tindak-tanduknya di Pulau Pinang dan di tempat-tempat lain, malah lebih racist dari  pihak yang mereka tuduh sebagai racist.

Siti Aisyah (ketua srikandi PKR) , jurucakap muda yang diberi tasking oleh PKR untuk membidas serta menempelak 1,000,000 belia/wanis yang sebaya dengannya kerana meramaikan perhimpunan anak-anak muda sempena sambutan Hari Belia di Putrajaya baru-baru ini...adalah senjata terbaru yang digunakan oleh pembangkang 3 Samdol untuk memperkecilkan usaha BN menyemarakkan perpaduan di kalangan para pemimpin muda masa depan negara.


To Siti Aisyah Shaik Ismail... I don't know which is worse, girl...for you to parrot those who push you to this like a cockatoo (I'm of course giving you more credit than that given to you by your puppet masters) - or for you to assume all the youth in this country acts and thinks like you. You seem to forget that one million persons equates one million hearts and minds...who hail from different ethnic as well as religious backgrounds.  Do you really think that every single one of these one million individuals (young though they may be) lacks the power of reasoning and the conscience to act on their own accord? Do you honestly believe that you can force 1 million young people to congregate and listen to the Prime Minister speak if they didn't want to? 


Do you not see that the beneficiaries of Putrajaya are the youth themselves? And that includes YOU. Why are you so hell bent on   helping PKR discourage the youth in the country from uniting?? Because... that is so NOT COOL!!!


I'm sure Anuwar was your public speaking instructor. Your style and delivery mimics your sifu. Including your references to personalities and other specifics that cannot be accounted for... (why should you condescend a hardworking newspaper/bottle collector for earning RM400 when that is deserving of his labor)... so typically Anuwar!


If you have no inkling as to the kind of sacrifice made by your forefathers to ensure that you become the educated and privileged young person that you are today, don't you dare dishonor and disrespect their memory!


Tapi itulah sebenarnya peranan yang diajar oleh pembangkang seperti PKR, PAS dan DAP - kepada anak-anak muda mereka. Mereka galakkan anak-anak muda supaya biadab, riak dan tak ada bahasa. Kalau dah Melayu sendiri mengajar anak Melayu untuk tidak menghormati keturunan sendiri, jangan marah kalau Cina dan India pun turut sama meludah juga.

 KPI mereka ialah untuk memecahbelahkan perpaduan ummah dan persatuan di antara rakyat di dalam negara ini, daripada rakyat biasa macam belia tadi sampailah ke pemimpin peringkat atasan. Tengok saja usaha mereka melagakan PM dan TPM. Padahal dah cantik gandingan Dato Sri Najib sebagai PM membawa dasar 1 Malaysia dan Tan Sri Muhyiddin selaku TPM mempastikan kedudukan Melayu terus terpelihara dalam equation keseimbangan (seperti juga peranan pemimpin MIC, MCA, GERAKAN dll) yang diketuai pemimpin masing-masing.

Ini tak...diorang tak puas hati selagi kita tak berbunuh sesama sendiri. Sebagai Melayu yang bijak dan waras, jangan biar diri kita diperbodohkan dengan taktik kotor 3 Samdol ni.

At the recent 25th. ASIA PACIFIC Roundtable held in the nation's capital from 30th May to 1st June 2011, Tan Sri Muhyiddin in his keynote address aptly reminded, "Even when it may seem expedient to use force, ASEAN member states have taken the laborious path to peace and upholding the TAC (Treaty of Amity and Cooperation) of which countries like China, India, the European Union, Japan and the United States who are binding signatories must follow the example led by ASEAN member states in displaying the non-use of force in the settlement of disputes. Stick to resolving ASEAN conflicts the ASEAN way..."


Seperti ASEAN kita pun ada cara kita sendiri, jadi apasal pulak kita nak ikut cara orang lain?

Keadaan dan persekitaran kita tak sama dengan tempat-tempat lain jadi kita diharuskan bertindak menangani masalah kita dengan pendekatan yang sesuai dan akan memanfaatkan kita. Pada masa yang sama kita juga wajib mengingatkan diri kita untuk 'berbuat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali'. Maknanya janganlah kita sampai dalam keadaan 'bagi betis, nak peha'. Kalau dah ternyata apa juga kebaikan yang dah di perolehi, jahat jugak yang dituduh - berhentilah kita menari mengikut rentak si tamak haloba ni.   


Dalam isu biasiswa JPA misalnya Free Malaysia Today tak fikir dua kali menuduh sistem di Malaysia tidak menghargai akal cerdik pandai. Menurutnya pelajar India semuanya "menderita tanpa sebarang harapan untuk mendapatkan bantuan dari negara tempat mereka dilahirkan".

"Kerajaan telah mengecewakan rakyat,"  FMT berkata lagi "dan menafikan hak mereka untuk mendapatkan pendidikan berkualiti terutama di universiti luar negara". Ia seterusnya menyarankan sektor swasta khususnya syarikat-syarikat besar tampil membantu 'pelajar-pelajar malang' ini dengan mengujudkan satu tabung khas yang akan menawarkan biasiswa kepada setiap pelajar yang cemerlang tanpa mengira bangsa, kononnya.

Free Malaysia Today ni seolah-olah mengatakan bahawa tak ada langsung sebarang kebaikan dinikmati oleh kaum selain dari Bumiputra. Jadi terlanjur dia menyuruh syarikat-syarikat  besar ni menyediakan biasiswa yang begitu berkurangan, mari kita ingatkan FMT untuk  mintak jugak dari 10 penama teratas Senarai Forbes 2011 orang terkaya di rantau ini iaitu:

1. Robert Kuok Hock Nien (US $12.5 billion)
2. Ananda Krishnan (US $9.5 billion)
3. Puan Sri Lee Kim Hue (US $6.6 billion)
4. Tan Sri Lee Shin Cheng (US $ 5 billion)
5. Tan Sri Quek Leng Chan (US $ 4.8 billion)
6. Tan Sri Teh Hong Piow (US $ 4.7 billion)
7. Tan Sri Yeoh Tiong Lay (US $ 2.7 billion)
8. Tan Sri Mokhtar Al-Bukhary (US 2.5 billion)
9. Tan Sri Vincent Tan (US $ 1.25 billion)
10. Tan Sri Tiong Hiew King (US $ 1.2 billion)

untuk membiaya bangsa yang konon nya teraniaya ini. Yang pelek tu, kalau betul dasar-dasar negara tak memihak kepada yang selain dari Bumiputra, macam mana pulak 9 ekor di atas ni jadi yang terkaya di Malaysia? Yang Bumiputra adalah satu terkonteng-konteng, jangan ke tidak!

Manusia-manusia tak mengenang budi ni ingat kita ni bodoh agaknya!


Tapi selain dari bertanya BILA...mana yang lebih praktikal bertanya DAH BERSEDIA KE???

Jadi JIHAD utama bagi kita sekarang ini ialah - mempastikan individu yang bakal kita tawarkan sebagai calun PRU 13 nanti mestilah yang TIDAK PEMBOHONG (macam Anuwar), TIDAK BUTA SEJARAH (macam Siti Aisyah), TIDAK KHIANAT (macam DAP) dan TIDAK BODOH (macam Sam kemetot)! 

15 comments:

  1. Lord,

    Ini kali pertama nengok muka siti esah ni. Mana datang budak berhingus ni? Putek keneneng, tapi nak bercakap macam orang dewasa yang macho konon... Kena sorak sikit dek jantan Pas, mula tak sedar diri. Anak sape dia ni? Brapa banyak anwar bagi kat bapak dia untuk suruh dia jadi 'bonser'?? Aku ingat anwar ni dah terdesak betul...budak betina bodoh pun jadi untuk defend dia.. ha ha ha

    ReplyDelete
  2. Salam Dato Cincin,

    Saya setuju sangat dengan cakap Dato. Saya baru baca cerita dalam Free malaysia today (selepas tengok blog Dato) ysng banyak mengutok umno bn konon JPA tak bagi biasiswa kat pelajar india walau pun result diorang lebih baik dari pelajar melayu. Rasanya yg menulis tu india jugak kerana mic bn dia tak kutok pulak. UMno tentulah jaga pelajar melayu. Kalau pelajar melayu tentulah Umno akan perjuangkan dapat biasiswa Mara ke Uitm atau mana-mana universiti.

    Tapi kalau pelajar india, ngapa tak mintak pada samivelu atau palanivel MIC, biasiswa MIED (maju institut of education devlopment) ke kolej TAFE yang memang untuk india. atau mintaklah pada yayasan strategik social (YSS) bawah denison jayasooria yang banyak terima peruntyukan dari kerajaan BN untuk 'memperbaiki nasib bangsa' dia (india). BerBILION-BILION peruntukan dah di bagi oleh BN kepada badan-badan ini.Malah BN pun tolong bail out Maika holding yang dah dilingkupkan oleh samivelu dengan anak dan kroni2 dia. Binawe ni tak cerita yang kerajaan dah bagi jutawan india westport chairman Ganalingam ambil alih Maika holding. Duit dah sapu, tapi bangsa dia, dia tak tolong jugak.

    fMT kata dalam 52 tahun kerajaan Umno BN memerintah nasib orang india dah lah tak terbela, di tindas lagi dengan menidakkan bisiswa kepada yang berhak. Kenapa nak marah JPA, itu baru satu badan untuk bantu pendidikan 'SEMUA' bangsa. Yang khas untuk india seperti MIED, YSS dan Tafe tu kenapa tak marah dan saman?? Kenapa nak saman Tok Najib dan Mayudin? Samanlah MIC, samivelu dan palanivel tu!

    Tok Najib kena bagi tau dan dedahkan banyak mana rakyat india (melalui ketua-ketua lanun dan perompak ni) di Malaysia (selain daripada CINA) dah dapat. Betul Dato...jangan biarkan dia burukkan kerajaan melayu dan UMNO sedangkan dia dah kenyang sapu duit. Bangsa tak kenang budi. Unconstitutional kepala otak!!!

    Di Malaysia saja ada sekolah Tamil dan Cina, tau tak. TV dan radio pun ada khas saluran dalam bahasa dia. Kuil (temple) dia sebesar-besarnya di Asia Tenggara - tiap-tiap tahun berjuta-juta bangsa ni datang kebatu cave. Entah balik entah tidak lepas tu. Tau2 samivelu mintak kewarganegaraan india kononnya hilang sijil beranak dalam banjir. Sepatah tak tau cakap Melayu.

    Imigresen punya peranan MANA??? Sekuriti tak kuat, imigresen law pun tak kuat. Mana Menteri KDN? LEMBEKKK DAN PATUT DI PECAT!!! Kalau Amerika, imigresen takkan bagi jejak kaki kalau dokumen tak cukup.

    Tanya diorang dimana dalam dunia termasuk UK, US, Afrika, SINGAPORE...ada tak khas sekolah Tamil DAN sekolah Cina dan peruntukan diberi untuk masyarakat india dan cina???

    SEDEMOKRATIK AMERIKA, TAK ADA PULAK SEKOLAH SPANISH, SEKOLAH JERMAN, SEKOLAH ARAB DAN LAIN-LAIN?? DEKAT MALAYSIA, BANYAK PULAK CIKADAK!!

    TULIS LAGI DATO LORD! DEDAHKAN!!!

    DIA TULIS PEMBOHONGAN MACAM NI, MASIH LAGI KONONNYA DI SEKAT FREEDOM OF SPEECH, FREEDOM OF PRESS DAN LAIN-LAIN!

    TAK BAGUS LAGI JUGAK KERAJAAN BN???

    SIAPA DI BELAKANG FREE MALAYSIA TODAY NI?

    INDIA BETUL KE INDIA CELUP MACAM KALIMULLAH?? CUBA TANYA KJ...

    WHO ARE THE IDIOTS BEHIND IT WHO LIES AND HIDE THE FACTS AND THE REAL TRUTH ABOUT WHAT BN GOVERNMENT HAS DONE TO IMPROVE THE LIVES OF THE INDIAN PEOPLE FOR 52 YEARS???

    DO AN OPEN INVESTIGATION ON THESE INDIANS WHO HAVE TAKEN MONEY FROM THE GOVERNMENT BUT DID NOT GIVE IT TO THEIR PEOPLE.

    ALL UMNO BN SUPPORTERS!

    FOR ALL THEIR LIES, MAKE SURE YOU DON'T GIVE THEM THE SUPPORT IN THE COMING ELECTION!

    OBVIOUSLY MIC INDIA LIES TO THEIR PEOPLE AND DIDN'T DO THEIR JOB RIGHT!!!

    AND UMNO GOT THE BLAME!

    BALIK-BALIK UMNO BN JUGAK YANG ZALIM DAN MENIDAK HAK DIORANG. POLITIK KOTOR!!!

    AMBIL BALIK KERUSI-KERUSI UMNO YANG DI BAGI PADA MIC. MARI KITA AJAR DIA. BANGSA TAK GUNA BUAT BAIK!!!

    ReplyDelete
  3. Bro, klo macam tu suroh si Jaythas FMT mintak Ganalingam (westport), Tony Fernandez (air Asia), Ananda (Astro), Vinod Sekhar (Jutawan Green Rubber Malaysia) Samy Vellu, Vell Pari, Palanevil dan banyak lagi ... untuk pulangkan balik duit kerajaan bn yang tlah dibagi pada diorang. Suruh dia tolong balik bangsa dia.

    Jangan-jangan ada pakatan konspirasi NGO india dengan MIC untuk menjatuhkan UMNO tak?

    Cerita2 fitnah diorang tak masuk akal bro sampai keling2 Hindraf cakap kerajaan UMNO BN buat ethnic cleansing kat London.

    Tau tak apa dia 'ethnic cleansing' tu? Dia ingat UMNO ni macam Hitler hapuskan bangsa Yahudi dalam gas oven di Aswitch. Yang kita nampak di Malaysia ni...India yang bunuh melayu. Ingat tak kes Sosilawati dan tiga MELAYU yang dipukul sampai mati dan dibakar macam mayat keling. Yang terlibat tu kan ke india ...lawyer lagi! Tak termasuk wanita melayu kena sembah dengan acid.... india juga. Jadi siapa menindas siapa?

    SAPE???

    Aku rasa memang betul Ayam cakap tu! Ini memang kerja MIC yang baling batu sembunyi tangan!!

    ReplyDelete
  4. Saudara Lord,

    Saya sedih lihat saudara dan kawan-kawan blogger macam 'one-man army' berlawan sendiri-sendiri.

    Mana pergi orang-orang kuat UMNO? Mana Pemuda UMNO, Wanita UMNO dan Puteri UMNO??? Kenapa diorang tak pertahankan PM dan TPM dan jawab tuduhan india-india ni?

    Kesian PM dan kesian UMNO!

    Kalau pasal jawatan, semuanya laju nak ke depan? Bila kena berperang, semua bertabur lari.

    Leaders apa ke bende?

    This what happen when corrupt leaders buy corrupt perwakilan!

    Zaman singa-singa UMNO seperti King Ghaz (Ghazali Shafie), Datuk Harun (MB Selangor), Jaafar Albar, Suhaimi Kamarudin, Sardon Jubir dan lain-lain yang bersuara lantang- mungkin kah berulang lagi??

    Inilah padahnya bila pemimpin-pemimpin boleh ditawar dan dibeli macam berniaga pasar malam. Dapatlah pasar malam punye pemimpin yang dah lupa motto perjuangan UMNO membela bangsa (Melayu), agama (Islam) dan negara (Malaysia).

    Dapat jawatan sikit, dah lupa diri. Tak turun kawasan, susah nak jumpa,
    talipon tak pernah dapat.

    Camni punya tentera, macam mana nak menang???

    ReplyDelete
  5. Lord of the Ring, klo cam tu betoilah dalam sejarah Melaka tak boleh percaya puak2 Mendaliar dan Kitol ni. Kata pepatah: JIKA JUMPA ULAR DENGAN KELING, BUNUH KELING DULU.

    Salah sape yang keling-keling ni naik muka? UMNO BN jugak yang tunjuk baik sangat kat depa, samapai depa pijak kepala. Sekarang diorang dah lupa diri dan tamak haloba. Bagi banyak mana pun tak pernah cukup. Masa susah dulu tinggal di estate, apa kerja pun depa tak kisah sebab dia tau dia duduk menumpang di TANAH MELAYU. Tapi sekarang bila dah senang dan kaya dah jadi doktor lawyer, boleh plak dia kata UMNO BN bodoh!...Memang tak bersyukor dan tak mengenang budi.

    Jom kita pakat bakor je depa ni - kita bakor..bakor..bakor...heheheh...

    ReplyDelete
  6. Salam Lord!

    Saya seronok baca comment-comment diatas dan jugak artikel Tuan. Nak tergelak pun ada, nak marah pun iya!

    Dalam masa kita sibuk bersilat dengan musuh sepet tu, tiba-tiba ada pulak si Manggis senyap-senyap tumpang semangkuk.

    Kita ni beriyalah Satu Malaysia, rupanya banyak betul musuh dalam selimut.

    UMNO kena jaga-jaga! Nampaknya pilihanraya 13 ni, UMNO berperang sorang. INGAT TU....

    ReplyDelete
  7. Beginilah kalau umno dah tak ada pemimpin lagi masuk pas aje cepat2. Boleh sama2 kita berjuang dilandasan islam dan berjuang kerana islam. Pemimpin umno banyak yang berkurap dan playboy. Dah sampai masanya pas ganti umno dan kita bersihkan umno dipilihanraya akan datang. Pintu pas terbuka luas jika mahu berjuang dengan ikhlas. Lawan tetap lawan.

    ReplyDelete
  8. Pada masuk PAS baik masuk PERKASA. Perjuangkan Islam konon tapi bila DAP kutuk Islam dan bangkit isu negara kristian PAS senyap tak berdecit. Perrrgilah PAS taik kucing....uwekkk..

    ReplyDelete
  9. Betul ke Siti Aishah berucap di depan berpuluh ribu anak muda dalam ceramah dia? Tak nampak pun crowd depan dia cuma dengar suara macam tiga empat orang didepan menjerit sokong ...dan setuju. Sekali-sekali dia berhenti mengumumkan kedatangan pemimpin PAS Tuan Ibrahim dan Mat Sabu sebut...takbir...takbir. Tapi muka Tuan Ibrahim dan Mat Sabu tak nampak pun naik kepentas ceramah, Aishah.

    Jangan2 Aishah main sandiwara tak? Nak tunjuk orang ramai mendengar ceramahnya. Macam mana dia boleh kata PM Najib punya crowd tak sampai sejuta belia sedangkan dia punya crowd sekor pun tak nampak? Gona dek eh srikandi PKR. Biar betul, Aishah oi!

    PKR ni wayang je lebih...

    ReplyDelete
  10. Tengku Cincin, membangkitkan isu2 penting sebagai peringatan kepada bangsa Melayu sekiranya terus lalai. 1) Next election satu kerusi pun dikawasan majoriti Melayu jangan bagi ke pemimpin cina dan india. Cukup lah tu. 2) Pasal anak buah dsai siti who? Non issue lah. What do you expect when you fed your girls with too much peanuts? You get Monkeys la ayoo 3) JPA- pegawai2 yang menjalankan tugas dipertikaikan kewibawaan dalam award scholarship... Tengku, this is too much, kerajaan patut fokas kepada anak2 Melayu sahaja dari sekarang. Apa kurangnya dengan Universiti2 tempatan yang setanding dengan universiti2 diluar negara. What are those guys in the Ministry of Higher Learning doing ? Pelajar2 tajaan kerajaan diwajibkan masuk ke universiti tempatan. Bidang stratijik sahaja yang tak de di Malaysia baru cari luar negara la. Tak payah kita nak jadi apolegetic terhadap usaha2 kita membangunkan bangsa Melayu. Zaman Dato Harun dulu tak kasi muka kat dia orang ni.. I think Perkasa should pick these up Tengku. Apa pendapat Tengku? TQ

    ReplyDelete
  11. Forget PAS! They are hypocrite and unethical folks. What happen today at PAS Assembly(3/6/11) clearly gave a strong indication that UMNO is not wanted. So be it - UMNO must move on focussing on the coming general election. Obviously PAS is not interested in unity pact with UMNO. PAS is not about race and/or religion...but merely politics. Nothing is new in PAS' struggle for power to replace UMNO. It's common knowledge right?

    ReplyDelete
  12. Thank you for your comment, Anon! I always appreciate a well thought out opinion.

    Sekarang ni dah tak ramai orang Melayu yang berani. Perkasa is one of the few voices left - the rest are either chicken or playing safe to keep their position.

    And therefore yes, I am counting on not only Perkasa - but ALL the bold Malays especially the young conscienable ones out there to join us in re-awakening the political consciousness of our people which for some, has gone into hibernation mode.

    As Malays, we were brought up to be courteous, to make way for others, to be the gracious host, even if it meant giving up our place at the table. I'm not sure now whether we were too polite for our own good.

    Dalam keadaan sekarang ini, sudah pasti ada yang menangguk di air yang keruh. Jangan terperanjat kalau ada pihak ke-empat, kelima dan seterusnya yang merupakan anasir-anasir subversif dalam dan luar negara mencari kesempatan...seperti yang berlaku di Palestin..Singapura, atau lebih hampir lagi Pulau Pinang!

    Insyaallah, kita akan memilih pemimpin-pemimpin yang berani lagi berprinsip pada PRU 13 nanti. Apabila itu berlaku, kewibawaan mana-mana Kementerian akan tidak lagi dipertikaikan. Those concerned will have to shape up or ship out...if you catch my drift!

    Please continue to support and give your valuable comments.

    Till then Peace be upon you, may Allah grant us all His mercies and protect us from harm. Wasallam!

    ReplyDelete
  13. Salam LOTR, kita Melayu sangat kecewa mendengar JPA memberi biasiswa kepada pelajar cina dan india melebehi dari quota pelajar melayu dan bumiputra. Apa rasional dan lojiknya yang Nazri beri untuk mereka2 ini? Adakah Nazri takut dengan pressure NGO bukan melayu atau nak jaga jawatan menterinya? Mengapa harus JPA tunduk dengan tekanan politik pembangkang semata-mata? Saya rasa kita letak salah Menteri kat situ. Kita suruh dia jadi goalkeeper, dia tendang gol sendiri.

    Cina dengan india kat luar tu tengah ketawa terbahak-bahak melihatkan nazri tunduk takut pada tuntutan mereka. Tak sokong BN pun, anak-anak ca ya nun alip dan anak-anak kap lam ya nga tetap dapat biasiswa. Nazri dah tak hairan ke pada sokongan orang melayu dan bumiputra...???

    KALAU DATO NAJIB TAK SANGGUP PENCENKAN MENTERI MACAM NI, MARI KITA TOLONG PENCENKAN. KALAU NAZRI BERTANDING AHLI PARLIMEN, PASTIKAN DIA KALAH. APA GUNA KITA SOKONG PEMIMPIN YANG PENAKUT??? DUDUK DALAM KABINET PUN MENGHABISKAN BERAS...

    ReplyDelete
  14. Wahai melayu...Nazri is a gone case lah. His AL GONNO and need to go. He has been there for too long. Find someone who can do his job better. I bet you there are a lot of melayu professionals, nationalists, with morally good conduct, brave and courageous UMNO personalities for the picking. Not only the cabinet needs to be revamped but also the Ketua2 Bahagian yang IQ Hang Kebun. Period.

    ReplyDelete
  15. Kuar UMNO masuk PAS?? Ingat PAS tu baik sume ke bro...?? Kata tegakkan ISLAM, skrg ni pe jadi?? Ko tau tak, beh baik PAS tu berjuang sendiri dr bersekongkol dgn PKR & DAP..Musuh dlm daging tu.. Trust me!!!!

    Kalo la ditakdirkan ada satu parti/pemimpin yang dapat menyatukan Umat ISLAM Melayu dalam Malaysia ni, aku la antara penyokong pertama dan aku pasti lebih ramai lagi yang aka ikot. Puak PAS, UMNO, PKR sume masuk situ. Insyallah Semua selesai, puak kafir takkan mampu perlekehan kita lagi, agama makin terbela, kemajuan negara juga semakin mudah..TRUST ME my friend.

    Nak masuk PAS sekali2 tidak, kerana ia telah dikawal oleh pengkhianat iaitu PKR dan DAP. Aku tak benci PAS dulu, tp sejak bersekongkol dgn PKR & DAP aku jd hilang respect.

    Fikir la saudaraku di PAS. Kalau anda masuk UMNO ramai-ramai pun tiada masalah, korang tegur & baiki apa yang kurang dan tak betol dlm UMNO tu, kamu bersihkan la. Bukan kamu mengcaci dan mencela sesuka hati. Tp kamu tak fikir begitu mengapa?? Tu yang aku mahukan seperti yg telah dilakukan oleh pemimpin PAS yang masuk UMNO skrg ni. Aku respect gila dia sbb dia membawa anasir agama ke dalam UMNO..Alhamdulillah.

    ReplyDelete