Sunday 24 July 2011

MALAYSIA DISERANG! RAPATKAN BARISAN! KITA GANYANG PENDERHAKA!

William Bourdon
Anwar semakin panic dan terdesak! 



Statement polis dari William Bourdon
Apabila Bersih 2.0 gagal dijadikan alasan untuk Anwar dan PAKATAN HARAM berkuasa, puak-puak pembangkang dan penderhaka-penderhaka yang bertopengkan NGO civil society telah mengongoi-ngongoi pergi mengadu kepada Jin Kepala Alam yang menjadi mastermind di sebalik perancangan untuk mengambil alih tampuk pemerintahan negara kita secara paksa.
Apa lagi....dengan penuh amarah,  seorang peguam hak asasi manusia (human rights lawyer) berbangsa Perancis, bernama William Bourdon telah dihantar ke Malaysia sebagai utusan daripada boss isi neraka jahanam ini kononnya sebagai white knight untuk mendedahkan segala keburukan pemimpin tertinggi Malaysia. Tujuannya tentulah supaya rakyat akan memberontak dan menentang...sekali gus membuka jalan untuk 'si perasan anugerah Tuhan' duduk cara mengelat di kerusi pemerintah. (Mengelat sebab tak nak pilihanrayalah, ..... dah kalau Bersih pun takde penyokong, camne pilihanraya nak menang kan?) Mengikut resume nya si William ni loyar yang memang biasa digunakan setiap kali Jin Kepala Alam tu bengang akan negara yang enggan tunduk pada cakapnya atau pun ejen-ejennya.


Assignment terbaru William ialah di Libya, apabila Ghaddafi enggan menyerahkan kuasa kepada puak pemberontak,... kerja William Bourdon untuk menyebarkan bahan yang boleh memarakkan api kemarahan rakyat untuk menentang Gaddafi dan memaksanya mengosongkan takhta pemerintahan secara paksa.
Gaddafi dilanggar kerana tak tunduk pada Barat

Tapi sayang seribu kali sayang ... di Malaysia, belum sempat nak bukak langkah komando dia, si William dah kena cekup kat airport oleh pihak berkuasa polis kita yang cekap dan disuruh meninggalkan negara ini.

Ini menyebabkan pihak-pihak pembangkang semakin hilang punca kerana setiap langkah mereka dipatahkan oleh pihak berkuasa keselamatan negara. Nurul Izzah pun terus buat ucapan bodoh (dilaporkan oleh Free Malaysia Today yang sama bodoh..) mengatakan bahawa si William telah ditahan sebab "he knows too much"... maknanya terlalu banyak maklumat yang ada pada si William ni, sebab tulah polis kita tahan dan perdap dia.
I think so laa...
Nurul kata tak wajar seorang loyar yang terkenal seperti William tak beradat ni dihalau dengan cara begitu buruk sekali?

Eii...ada siapa-siapa yang kenal ke loyar yang tak bersikat ni sebelum ni? Tak pernah dengar pun nama dia. Lainlah kalau nama macam Paul Wolfowitz, atau Condoleeza Rice atau Alan Greenspan...itu baru well-known...ini entah ulat Perancis mana pi bawak ke Malaysia untuk jual temberang dan mengata kita. Lepas tu suruh kita bayar tambang dan biaya dia..bodoh punya kerja!

Sebelum saya kupas kebodohan dan kebiadapan  mereka-mereka ini, baca dulu statement (di atas) yang dibuat oleh William Bourdon kepada pihak polis. Terjemahannya dalam bahasa ibunda kita adalah seperti berikut:

"Saya (yang bernama) William Bourdon yang dilahirkan pada 14 Ogos, 1956 di Nevilly Sur Seine, dengan ditemani tunangan saya Lea Forestier telah diarahkan oleh Jabatan Polis Malaysia untuk meninggalkan negara ini dengan seberapa segera. Tiket kapalterbang kami dijadualkan untuk petang Ahad ini. Kami telah membuat keputusan untuk mendapatkan penerbangan pulang yang lebih awal atas kos tanggungan kami sendiri. Saya tak faham keputusan ini kerana tiada sebarang penjelasan diberi kepada saya setakat ini. Saya dengan ini mendedahkan (untuk pengetahuan umum) bahawa saya telah bertindak sebagai peguam kepada NGO Suaram seperti yang disyaratkan sebagai tugas dan tanggungjawab saya serta undang-undang antarabangsa. Saya menganggap bahawa arahan (untuk meninggalkan negara - deportation) ini sebagai melanggar hak kebebasan saya untuk melaksanakan tugas saya sebagai peguam."

Baik...sekarang mari kita teliti tindak tanduk si William dalam konteks statement yang dibuatnya kepada pihak polis ini:

Iklan makan malam
1.   Tindakan pihak polis kita seperti biasa telah digambarkan sebagai sesuatu yang negatif, memalukan dan kononnya bakal merosakkan hubungan negara Malaysia-Perancis. Nurul Izzah (dari golongan pembangkang) tak menceritakan bahawa si William datang ke negara kita ini atas visa pelawat. Dengan yang demikian perbuatan si William masuk ke Malaysia menghadiri majlis makan malam Ops Scorpene yang mana tuan rumahnya Fahmi Fadzil (pegawai khas Nurul Izzah) dengan anjuran bersama oleh SUARAM (Suara Rakyat Malaysia - Voice of the Malaysian People) adalah SALAH.
Fahmi fadzil (pembantu Nurul) cam kenal mamat ni kan!

Latheefa Koya (PKR)
Majlis makan malam yang turut dihadiri oleh Tian Chua serta lain-lain personaliti pembangkang seperti Tony Pua (DAP), Sivarasa Rasiah (Ahli Parlimen Subang), Latheefa Koya (Ahli Majlis tertinggi PKR) dan Kua Kia Soong (SUARAM) - dan seterusnya si William jadi penceramah jemputan bangun memberi ucapan mengutuk kepimpinan negara ini juga menyalahi syarat-syarat visa yang mengizinkannya masuk.
Ambiga


Cynthia Gabriel (SUARAM)
Macam sama aje muka Minah tiga ekor ni...ngeri tengok, sedara ke???

Percayalah, kalau ada rakyat Malaysia memasuki Amerika misalnya atas status visa yang sama - kemudian menggunakan platform acara yang dianjur untuk mengata dan mengutok Obama atau Clinton atau mana-mana pemimpin mereka yang lain...memang makhluk-makhluk ni berdesup kena hantar balik! Kalau panjang umurlah...kalau nasib tak baik, dengan CIA yang berkeliaran, tau-tau dah putus nyawa!

Dah tu kutip dana pulak pada majlis makan malam tu - mana ada visa pelawat boleh buat duit pulak? Kalau dah dasar kapitalis tu, kapitalis lah jugak. Patutlah Yahudi kat sana tu ngam dengan Yahudi Timur yang muka komunis ni - kalau dihantukkan kepala berdua, memang melekat!
Tony Pua (DAP)
Tian Chua bersama Soros



















2.   Tak ada penjelasan yang perlu diberikan kepada si William bodoh ni - takkan dia tak paham tentang syarat visa. Sedangkan pelajar-pelajar kita di Amerika atau di Perancis atau di mana-mana negara sekali pun kalau  berkerja tanpa permit sahaja pun sudah dianggap melanggar syarat visa mereka sebagai pelajar dan mereka juga akan menerima arahan 'deportation'. Itu baru berkerja, bukannya melakukan perbuatan subversif. Inikan pulak kalau berlaku seperti William bahalol dan biadap yang masuk atas status visa sosial - kemudian mengata-ngata kepimpinan negara yang membenarkannya masuk...lagi lajulah dia dihantar balik!
Sivarasa Rasiah

Je ne comprends pas...!








Buat-buat tak paham pulak...kata loyar antarabangsa...!!! Tu ne comprends pas parce que tu es bete comme un ane... ha ha ha...diterjemahkan, "Engkau tak paham sebab kau memang bodoh macam keldai...ha ha ha!!" (kena translate gak ketawa tu 'for effect'..)

3.   William bodoh membuat pengisytiharan secara terbuka bahawa dia bertindak sebagai peguam yang telah diupah oleh SUARAM. Dengan demikian tindak-tanduknya mengata-ngata kepimpinan negara adalah atas dorongan anak guamnya. Kenapa dah kena arah keluar baru William nak isytihar yang dia loyar Suaram? Kenapa tak bagi tau awal-awal? Dan kenapa Suaram selaku sponsor tak mohon izin kepada pihak Imigresen dengan cara yang betul mengikut prosedur? Kenapa? Sebab William dan loyar-loyar puaka manggis dalam Suaram tu semua memang berniat menipu Kerajaan dan pihak berkuasa Malaysia! 
Kua Kia Soong (SUARAM)

Terima kasihlah kerana memberitahu maklumat ini pada kita, William oi.. Ada gak loyar bebal macam kau ni cari makan dengan orang Malaysia!

Dengan pengakuan si William bodoh ni,  sekarang pihak berkuasa polis dan KDN boleh membuat siasatan penuh terhadap motif SUARAM yang nampaknya semakin suram masa depannya dengan terbongkarnya maklumat  ini.

KENAPA SUARAM BOLEH MEMPERSOALKAN MILITARY SPENDING NEGARA KITA?


PERTAHANAN ADALAH BENTENG PERLINDUNGAN NEGARA - ITU ASAS YANG TAK BOLEH DIPERTIKAI!



ADA KITA DENGAR SIAPA-SIAPA MEMPERSOALKAN PERBELANJAAN PENTAGON?

ADA??? TAK ADA!!! TAK BERANI!!!


DAH SAMPAI KE TRILLION HUTANG PERBELANJAAN UNTUK PERTAHANAN AMERIKA...ADA KAH SIAPA-SIAPA BERANI PERTIKAI? TAK ADA!


ADAKAH PENTAGON TUNDUK PADA SEBARANG DESAKAN ATAU KECAMAN? 


TIDAK SEKALI-KALI ... SEBAB ???


SEBAB SOAL PERBELANJAAN PERTAHANAN (MILITARY SPENDING) ADALAH BENTENG UNTUK PERLINDUNGAN KESELAMATAN NEGARA!


IA DI PERINGKATKAN SEBAGAI "RAHSIA KERAJAAN" LAH WEIII..


TAKDE SIAPA BERHAK MEMPERSOALKANNYA, APATAH LAGI KALAU ORANG TU ORANG ASING.


KENAPA LOYAR-LOYAR PUAKA MANGGIS DALAM SUARAM BOLEH BUKAK RAHSIA KERAJAAN DAN PANGGIL PULAK LOYAR PERANCIS HAMPAS NI UNTUK MEMPERSOALKAN HAL DALAM KAIN KITA???


INI DAH SAMPAI TAHAP MELAMPAU!!!


DATUK ZAHID HAMIDI (Menteri Pertahanan)












KITA MINTAK MENTERI PERTAHANAN JANGAN BERTOLAK ANSUR DENGAN PERKARA INI. 


TAK PAYAH BAGI AMARAN DAH!!!


MILITARY INTELLIGENCE, DO YOUR THING! 


BAWAK MASUK PUAKA-PUAKA SUARAM NI, SOALSIASAT MEREKA, IKUT SEGALA PERGERAKAN MEREKA KEMANA MEREKA PERGI, APA MEREKA BUAT, SIAPA MEREKA BERHUBUNG...BIAR HIDUP DIA TAK SENANG.


MEREKA SUDAH JATUH TARAF "ENEMIES OF THE STATE" DAN PATUT DIKENAKAN TINDAKAN SEWAJARNYA.


MEREKA NAK SANGAT MENGATA KERAJAAN BURUK ... WELL, THEN GIVE THEM SOMETHING TO COMPLAIN ABOUT.


WHAT THEY ARE DOING IS TANTAMOUNT TO TREASON! IN A DIFFERENT COUNTRY THEY WOULD NOT WAKE TO SEE THE LIGHT OF ANOTHER MORNING!


4. Dan siapa SUARAM ni? Dari lubang mana keluarnya ular ni?
DARI LUBANG PKR LAH!

SUARAM ADALAH SUARA NGO KEPADA PEMBANGKANG! 


 PEMBANGKANG DI KETUAI OLEH ANWAR SI ANAK HARAM!

Tak nampak ke muka tu macam satu pattern je.. dengan Ambiga?


ADAKAH INI BAYANG2 KEBANGKITAN PUAK-PUAK MANGGIS NI PULAK NAK MENENTANG KEPIMPINAN?  


INI SUDAH LEBEEHH....KITA TAK BOLEH BIARKAN CACING NAIK KE MATA!


Latheefa Koya kata kita takut?...eh, apasal pulak kita nak takut? 


INI NEGARA KITA LAH!!!


SUKA HATI BAPAK KITALAH APA KITA NAK BUAT! 


AMERIKA DAN NEGARA LAIN PUN BUAT SESUKA HATI MEREKA DI NEGARA MEREKA ... 


SO WHAT MAKES IT RIGHT FOR THEM AND WRONG FOR US??? 


ARE WE NOT A SOVEREIGN STATE TOO?? 


WHO DIED AND MADE ANWAR, OR SUARAM... OR FOR THAT MATTER...BOURDON,... KING???


HOI LATHEEFA! ... SEBAB KITA BERANILAH KITA CEKUP SI WILLIAM BODOH NI DAN SURUH DIA BALIK!


SI WILLIAM TU YANG KECUT TELUR...TIKET BALIK HARI AHAD TAPI LINTANG PUKANG CARI FLIGHT AWAL!!! KALAU BERANI, NGAPA TAK TUNGGU?


ITU PUN NASIB BAIK POLIS BAGI ARAHAN DEPORTATION, KALAU DI AFGHANISTAN...TAU-TAU HILANG AJA TAK DAPAT DIKESAN.


KALAU KAT AMERIKA,  MEMANG DAH KENA CEKUP DEK CIA DAN FBI  -  TIBA-TIBA DAH 'CHECK-IN' BILIK KAT GUANTANAMO BAY! BARU MENANGIS TAK BERLAGU!


KENAPALAH KITA NI TERLALU BAIK?...PATUTNYA BAGI SI WILLIAM TU MERASA JADI PELANCUNG (IKUT STATUS VISA SOSIAL DIA) SEKEJAP KAT RESORT SUNGAI BULOH TU! BIAR DIA BERKENALAN PULAK DENGAN 'PEMANDU PELANCUNG' KAT SITU YANG DAH LAMA TAK MENENGOK PELAWAT DATANG. BARU PADAN MUKA DIA - SEBAB MEMANG DIA BERSALAH!  


WILLIAM BERSALAH...APASAL KITA TAK NAK HUKUM?

Apakah kita akan senyap dan biarkan sehingga perkara ni berlaku sekali lagi??? 


Suruh Latheefa Koya yang mulut longkang tu pi tanya si William bodoh tu...kalau betul dia loyar human rights... mengapa di negara dia sendiri di Perancis, wanita Muslim tak dibenarkan memakai hijab atau purdah??? 


Kenapa mereka disuruh tanggal tudung? Tidakkah itu mencabul hak asasi manusia untuk beragama. Mengapa tak perjuangkan hak asasi wanita Perancis yang berugama Islam? Di Malaysia, tak pulak Latheefa kena suruh bukak tudung? 


Is that not a CLEAR VIOLATION of a human's fundamental right for freedom of RELIGION, EXPRESSION OF IDENTITY and CONSTITUTIONAL RIGHT? 


The FRENCH PARLIAMENT recently approved banning the burqa (a loose dress and veil that is worn by some Muslim women in France). THE VOTES WERE A THUMPING 336 TO 1 WITH 80% OF THE POPULATION SUPPORTING THE BAN!


WHY??? ISN'T THAT A CLEAR INJUSTICE TO THEIR CITIZENS WHO ARE MUSLIMS??? WHAT'S GOING ON HERE???


WHAT ARE YOU DOING ABOUT THAT WILLIAM?


Don't try to spew your human rights crap here if you can't even correct the injustice in your own country, you d***head!


JANGAN SIBUK KAT NEGARA  ORANG KALAU KAT NEGARA SENDIRI TAK BOLEH NAK BETULKAN. MENYEMAK SURUH BUAT BERSIH LAH, NAK PERIKSA KITA PUNYA SPR LAH, NAK SOAL KITA PUNYA MILITARY SPENDING LAH...MUKA TAK MALU BETUL!


WHAT IS THE INTERNATIONAL HUMAN RIGHTS MOVEMENT DOING ABOUT THIS BLATANT VIOLATION OF HUMAN RIGHTS?

 I QUOTE... Amnesty International’s expert on discrimination in Europe feels a great deal differently than the lower house of Parliament on the burqa ban, saying “A complete ban on the covering of the face would violate the rights to freedom of expression and religion of those women who wear the burqa or the niqab in public as an expression of their identity or beliefs.”


From here, the ban will need to be approved by the full Parliament, but it is still likely to face challenges. The French Council of State has already advised that “no incontestable legal basis can be found for an outright and generalized ban on the wearing of the full veil.” 


So Human rights are just words, William! It doesn't mean anything if you don't lend substance to it. 


If the ban is passed by the full Parliament, this law will result in making those wearing the burqa pay a fine of approximately $200. If a man is found forcing a woman to wear a burqa against her will, that man will also face some steep consequences, including a $40,000 fine and a year in jail....UNQUOTE


THE BURQA IS BANNED IN FRANCE
APA KATA ORANG PAS??? KALAU PI FRANCE, KENA BAGI ANAK BINI BUKAK TUDUNG NGAN JUBAH, KALAU TIDAK KENA BAYAR DENDA $40,000 DAN 1 TAHUN PENJARA.


Ini kah loyar yang disokong oleh Mat Sabu dan PAS?
 - jawabnya habis, jahanam aqidah kita!


Let me say it again...


It is WE in Malaysia who are avid propagators of human rights. Since time immemorial, our people have enjoyed freedom of religion, freedom of speech (so much so that we unwittingly breed the foul-mouthed lawyers that we have in Suaram today), freedom of expression, freedom of so much more than we strive to give credit for.  UNGRATEFUL PEOPLE HAVE NO BUSINESS BEING CITIZENS HERE!


KENAPA WILLIAM BOURDON TAK PERGI TEGUR NICOLAS SARKOZY, PRESIDEN DIA SENDIRI KAT PERANCIS TU? 


PATUT GI PERJUANGKAN HUMAN RIGHTS WANITA ISLAM DI SANA..APASAL TAK BUAT? TAKUT PULAK!!!


NI ADA HATI DATANG NEGARA MALAYSIA GUNA VISA PELANCONG LEPAS TU PI MAJLIS BERUCAP MENEGUR PERDANA MENTERI KITA - DAN KUTIP DUIT BUAT BELANJA DIA ... KURANG AJAR PUNYA LOYAR PERANCIS!!!


5.   Dah tu, ada hati pulak loyar baghal ni nak bagi pendapat dalam statement dia yang Malaysia menghalang dia daripada melaksanakan tanggungjawab dia sebagai peguam. Kononnya melanggar tatasusila undang-undang antarabangsa ... Hello , international law is not binding, you imbecile...or you wouldn't have to enter the country on a social visa ticket to do what you came to do? What do you take us for? Fools?...like your Suaram accomplices and the rest of the dastardly pack *@#?!...GO TO HELL!!! You SUARAM swines can go too...ask William to find you a village in France where you can stink and rot in your own human rights poop!


    Itu satu perkara yang kita kena faham tentang undang-undang antarabangsa. Ia hanya boleh dikuatkuasa apabila negara-negara berkaitan menandatangani perjanjian untuk mematuhinya bersama. That's why there is such a thing as 'diplomatic immunity', my friends...! Itulah sebabnya Amerika tidak menandatangani kesemua persetiaan yang dianjur oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) - tapi urustadbir PBB diletak di New York, mereka yang pegang dengan Setiausaha PBB boneka mereka. Mereka tidak terikat dengan peraturan PBB tetapi pada masa yang sama atau bila-bila mereka nak, mereka boleh guna remote control untuk Setiausaha PBB menuntut mana-mana negara mengikut cakap mereka. Konon atas tuntutan "undang-undang antarabangsa"! Boleh???


Jadi kita kena bijak untuk tidak ikut rentak mereka. Mana pakar-pakar hubungan antarabangsa dan pegawai-pegawai Wisma Putra yang patut bagi nasihat tentang the intricacies of diplomatic and international relations? This is the time to take your positions on the battlefield, people! Why are you silent? 

Inilah masanya untuk ambil tempat di barisan perjuangan. Bantulah Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri kita!


Ini kat Barcelona, Spain
Kenapa tak dikuatkuasakan UNDANG-UNDANG ANTARABANGSA dan human rights kat negara-negara lain yang terang-terang melanggarnya? 


Ini kedurjanaan Amerika di Iraq - apa hak mereka di negara orang?














Atau kat negara mereka sendiri di mana human rights hanya cakap aje?


Hah...ini kat San Diego, California..
Kan ke sial bangsa ni?? 


Kita kena kenalpasti tangan-tangan asing yang menceroboh dan mencabar kedudukan kita sebagai TUAN di negara kita sendiri. Kat negara orang pulak nak tunjuk samseng! Siapa yang nak dengar cakap diorang? 


PI BERAMBUS LAH!!!
ISRAEL YANG TAKDE STATUS NEGARA SAH TU PUN BOLEH TUNJUK LAGAK SERANG KAPAL FLOTILLA YANG NAK HANTAR BANTUAN BEKALAN KE GAZA. 


KENAPA UNDANG-UNDANG ANTARABANGSA TAK DIAMBIL TINDAKAN ATAS ISRAEL?


YAHUDI BOLEH PULAK MENGGANAS SEMACAM!!! 

6.   Memang betul kata Tun Mahathir sewaktu ucapannya melepaskan jawatan dulu..."Jangan beri mereka ini walau seinci kesempatan atau peluang untuk masuk bermaharajalela di bumi kita!"

Kita semua tau siapa yang bagi lebih dari seinci kan? TAU TAKPE!

HAA... ini seekor lagi mala'on...John Malott...namanya pun dekat-dekat, sesuailah tu!

Apa ke jadahnya hampuras (sepatah kata orang Pahang) ni nak mengajar kita macam mana nak memerintah negara kita sendiri?

Ada kita pergi mengajar mereka macam mana mereka patut mentadbir negeri dia? Kalau ada pun, takkan dia nak peduli - apatah lagi nak ikut cakap kita!


 OII ...BOLEH BLAHH LAH...MALOTT!!!


Si cilanat Malott sebelum ni buat komen dalam Malaysian Chronicle mengatakan ... tindakan Kerajaan Malaysia menangani Bersih setaraf dengan negara China dan Zimbabwe. 


Well y'know John...we should be so proud to be associated with the likes of China - a future superpower from this part of the world that clearly you and your kind are gonna have to reckon with pretty soon! 


And who the h*** are you to put down Zimbabwe? Better be careful John! Those racist warts of yours are beginning to show!


By the way, have you ever thought about how it feels like to be No. 2 - to China??? Seriously...it's not gonna look good on the resume ... not to mention the blow it's gonna give to you guys' super inflated ego?


But the harsh reality is everybody wants to be with the winner, John...nobody, but nobody wants to be associated with losers like you!


Sekarang sudah tiba masa kita kena tangani perkara berikut dengan SEGERA:


1.  Tindakan segera ke atas pihak-pihak bukan Melayu pro-pembangkang yang semakin melampau mempertikaikan hak-hak dan INSTITUSI Melayu:

  • Bahasa Melayu
  • Raja-Raja Melayu
  • Ugama Islam (ugama orang Melayu)
  • Tentera Melayu
  • Polis di Raja Malaysia
  • Dewan Bahasa (yang memperkasa bahasa Melayu)

Dato Sri Najib kena arah Menteri-Menteri dalam Kabinet yang berkenaan untuk menangani pencabulan hak ini dengan segera. 1 MALAYSIA bukan bermakna hak-hak Melayu boleh disepak terajang. Kalau Menteri-Menteri ini tak sanggup sebab takut atau ada kepentingan -- TUKAR!!! 


Banyak pemimpin-pemimpin di luar Kabinet yang jauh lebih berani dan jauh lebih bijak. Yang takut tu sebab mereka bukan orang Dato Sri...jadi jawabnya - tak payah simpan!


You don't need cowardly weenies to be in your team, Dato Sri! It will be to your detriment. You need a strong and empowered Cabinet who will act responsibly to assist you and do justice to the position of being star generals in your army!


Negara kita yang berdaulat dan Merdeka ini memerlukan barisan kepimpinan yang BERANI, BERWIBAWA DAN TIADA BERKEPENTINGAN untuk mempertahankanNYA.


2.  Jangan lagi bertolak ansur. Berhenti lah memberi amaran - kerana jelas sekali amaran tidak lagi dihiraukan  oleh kepala-kepala batu ni! 


Deploy our military intelligence immediately! This is their FORTE - I am certain they will execute the task effectively


Ambil tindakan atas sebarang perkara, elemen atau anasir dengan TEGAS dan CEPAT. Remember, too long...too late!


3.  Tangkap dan ajar petualang-petualang yang mengikut jejak langkah Anwar membuka dan mendedahkan rahsia negara kepada luar. 


ANWAR LAH YANG MEMBENARKAN DAN MENGAJAR PUAK-PUAK DALAM NEGARA INI MENENTANG DAN YANG DI LUAR MASUK MENCEROBOH


DAN SIAPA CYNTHIA GABRIEL ??? 
'TRAITOR' CYNTHIA GABRIEL


TANGKAP PENGKHIANAT INI DAN LAIN-LAIN YANG BERSEKUTU DENGANNYA!!!


CARI DIORANG SAMPAI KE LUBANG CACING DAN TUNJUK PADA MEREKA SIAPA TUAN DI NEGARA INI!!!


SURUH CYNTHIA DAN KUNCU-KUNCUNYA BAGI PENJELASAN KENAPA DIA BAWAK MASUK ORANG LUAR UNTUK PERTIKAI DAN PERSOAL HAL DALAM NEGARA! 


KALAU DIA RAKYAT NEGARA INI, DIA SUDAH MELAKUKAN KESALAHAN YANG AMAT BESAR DAN MESTI DIBAWA KE MUKA PENGADILAN!


BANGSA TAK SEDAR DIRI! MEREKA NI SEMUA LUPA PERGERAKAN MEREKA YANG BEBAS KE SANA KE MARI TU PUN ATAS EHSAN PEMERINTAH KITA! 


AJAR MEREKA NI CUKUP-CUKUP!


LEPAS TU SURUH MEREKA TINGGALKAN NEGARA INI !


PERGI DAPATKAN KERAKYATAN DI TEMPAT LAIN!


TAMPAL MUKA MEREKA SEMUA DI SETIAP PINTU MASUK NEGARA DAN JANGAN BAGI MEREKA JEJAK LAGI KAKI MEREKA YANG PENUH NAJIS PENGKHIANATAN ITU DI BUMI MALAYSIA YANG BERTUAH INI! 


KITA GANYANG SEMUA PENDERHAKA-PENDERHAKA INI TERUTAMA SEKALI KETUANYA ANUWAR - YANG PEGANG STATUS VISA PELIWAT ANTARABANGSA!

24 comments:

  1. HEY CYNTHIA, GO GET A LIFE AND SHUT UP.

    ReplyDelete
  2. very well spoken....it is now or never.those bastard must pay for what they have done to this country...they are traitors..!!

    ReplyDelete
  3. Utopia, sape minah ni Cynthia Gabriel yang melalak macam anjing lapar? Kalau betul Suaram mewakili suara rakyat malaysia ...apa perlu suara loyar Perancis berceramah bagi pihak mereka. Dahlah masuk ke malaysia macam pencuri..tidak jelaskan social visa yang sebenar, hanya selepas kena halau barulah william mengaku dia loyar suaram. Anuar pun kalau kuat dan mendapat sokongan rakyat.... apa guna kuasa asing? Nampaknya puak2 pembangkang sudah jadi 'desperado'. Cuba kalau Cynthia pergi ke Perancis dan masuk sebagai pelancung kemudian berucap dimajlis parti pembangkang Perancis dan mengutuk President Nicolas Sarkozy tentang military spending. Tentu dia tak sempat makan atau berucap sudah dihalau pulang. Sini kau Cynthia,ada cara mau ngajarin penderhaka persis kamu.... kerambit ku udah lama enggak makan darah, siap kamu!!!

    ReplyDelete
  4. Salam Utopia, lama aki tak komen blog awak. Baca ari ni terkanjat besor tak sangka weh awak speaking Perancis. Memang puak2 manggis ni dah naik lojat. Hilang Ambiga timbul pulak Cynthia..nok mengena ke Tok Najib kita dan PERTAHANAN Malaysia. Berani dia mencabar kewibawaan Pertahanan kita.. Dato Zahid kenalah buat sesuatu dengan puak2 manggis ni...ibaratnya suaram telah mengkhianati negara membocor kerahsiaan ketenteraan malaysia kepada orang asing. Kerajaan kena ambik tindakan keras terhadap suku sakat mendliar dan sikotol ni. Jangan sampai sejarah Melaka berulang lagi..ingat pesan aki tu yek!

    ReplyDelete
  5. Selain daripada tindakan diatas saya nak cadang kepada Menteri-Menteri berkenaan:-
    1. diminta Menteri KDN siasat tentang nama2 orang2 asing selain William Bourdon yang ada kaitan denan Suaram, jika ada yang masih berada dinegara Malaysia. Mungkin ada lagi ulat2 dari luar yang di psnggil oleh Suaram atas tiket pelancung. Immegresen kena teliti nama2 yang terlibat supaya diblacklistkan dan jangan lagi dibenarkan mendapat visa untuk masuk ke Malaysia.

    2. diminta Menteri Pertahanan menyiasat Suaram berkerjasama dengan negara luar untuk membawa Kementeria Pertahanan ke Mahkamah Perancis.

    3. diminta Menteri yang menjaga ROS...siasat tentang pertubuhan Suaram halatuju dan aktivitinya yang sebenar, sama ada Suaram melanggar akta pertubuhan dan menyalah guna NGOnya dengan aktiviti2 espionage.
    Mereka2 ini sudah keterlaluan dan kerajaan kena bertindak tanpa belas kesian. Cynthia you ask for it and you are gonna get it!

    ReplyDelete
  6. Cynthia and your Suaram team...what fools you jerks are. We have nothing to hide. And we reject anything that affect our sovereignty.

    ReplyDelete
  7. Kenape lambat sangat kerajaan bertindak tentang kegiatan suaram. Kalau tak ajar puak2 pembangkang yang makin sari makin biadap. Dan perangai macam beruk2 tunggai, rakyat akan naik jemu dan menyampah ke kerajaan pulak.

    ReplyDelete
  8. Kalau William Bodoh datang lagi kemalaysia mintak PDRM sumbat dia kedalam satu cell dengan Cynthia Gampang. Biar dia rasakan ...makan nasi bungkus came-came.

    ReplyDelete
  9. Si intan terpilih Cynthia ni kembar siam Ambiga ke? Perangai diorang sama jer bergerak atas tiket NGO. Jangan2 dapat dana banyak dari Soros dan Madeline Albright. Cer cek dana2 yang Suaram dapat dari luar negara...kot2lah datang dari sauce yang sama dengan Ambiga. Ada can bank negara beku duit diorang. LOL!

    ReplyDelete
  10. We all have to live in peace. Regardless whatever you belive in.

    ReplyDelete
  11. Mana peginya Pak Menteri2 yang berkenaan. Menteri luar dan Menteri dalam Negeri kena bertindak, jangan dok kasi amaran jer. Macam tak berkote! Pegi cekup si Cynthia dan Kua Kia Soon laknat tu ke muka pengadilan.

    ReplyDelete
  12. It's clear that they don't do the job they elected to do! If you dont do your job in any other jobs...you get fired.

    ReplyDelete
  13. Sahlah nampaknya kebangkitan puak-puak manggis. Anuar nak kejutkan kita dengan revolusi timur tengah;..tiba-tiba puak-puak Cynthia surprise kan kita dengan revolusi manggis. Mula-mula yang buat kacau kat kerajaan, minah yang bernama Irene Fernandez pasai Immigrant Worker, lepas tu Ambiga pasai Bersih, last-last Cynthia pulok pasai kapai selam Kementerian Pertahanan. Aii..ini sudah lebeeeh, jangan-jangan ada pakatan tak? Cuba tengok sikit!

    ReplyDelete
  14. Lord, orang yang paling SEDEH sekali tengok WILLIAM BODOH kena halau balik Perancis ialah NURUL IZZAH. Dalang yang anjurkan fund raising untuk William di Petaling Jaya. Punya frustlah menangis tak berlagu,... sebab program rosak sampai dapat YELLOW FEVER! Kesian konon kepada loyar terkenal. hehehe....

    ReplyDelete
  15. Dengor cerite Cynthia tu girlfriend Mat Sabu yang baru. Mula-mula dengan Ambiga, tapi bila bersih gagal...maka Mat Sabu ikut pulok bontot Cynthia. Mat Sabu punya bodoh dan ignorant, tak tau pun yang dia dok kempen William, rupa2nya anti wanita Islam yang menutup aurat di Perancis. Baguslah tu Cynthia ajak jom terjun lubuk maka mat sabu pun melompat sama-sama terjun lubok...akhirnya bukan saja lutut dia letak skrew, kepala pun kena letak SKREW jugak. kahkahkah!!!

    ReplyDelete
  16. Good job immigration!...your barring foreign lawyers and deportation was a necessary step to protect our Malaysian's SOVEREIGNTY.

    ReplyDelete
  17. Tengku Cincin,ha.. ha.. ha.. saya cukup seronok baca tulisan Tengku hari ini, pengkhianat2 didalam dan luar negeri memang patut dibidas sekeras-kerasnya kerana kebiadapan dan keangkuhan mereka. Memang tiada tempat bagi PENGKHIANAT BANGSA dibumi tercinta Malaysia ini. Syabas ketegasan PDRM menangani unsur2 anarkis ini. Betul kata Tengku, Kementerian Dalam Negeri melalui PDRM dan Kementerian Pertahanan tiadak boleh bertolak ansur dengan anasir subersive bertopengkan partai2 pembangkang,ngo-ngo kepentingan hak asasi manusia(konon-nya), pertubuhan-pertubuhan dari luar negara terutama Amerika Syarikat, Canada dan negara-negara Eropa.. Berhati-hati.. mereka banyak sumber kewangan dan sumber2 lain yang boleh mengugat kestabilan dan kedaulatan bumi Malaysia. Ditambah pula, petualang-petualang dalam negara(trojan-horse) yang sangup melakukan apa saja untuk mencapai matlamat singkat mereka dan tukang pembayar dana.

    ReplyDelete
  18. Lord Of The Rings, mengapa Menteri Wisma Putra Anifah Aman senyap je pasal si William Bourdon? Sepatutnya Menteri kena buat kenyataan atau panggil Duta Perancis datang ke Putrajaya dan explain kenapa rakyat dia dari Perancis biadap datang dan berucap mengutuk Kerajaan Malaysia dan Pemimpin Tertinggi kita. Tidak kah tindakan loyar hippie itu menjejaskan hubungan "International Relation" antara Malaysia-Perancis? Boleh kah William dakwa Kerajaan Malaysia di Mahkamah Perancis? Ada kah William mempunyai jurisdiction untuk saman Malaysia? Hak Diplomatic Immunity boleh guna pakai ke supaya Perancis tak boleh extradite Kerajaan Malaysia?

    Bukankah Malaysia negara yang berdaulat dan merdeka, sebagai "International Entity".... kenapa William tak bawak kes ini ke International Court di Hague and not France? Pakatan cuba mainkan isu kapal selam dan altantuya sebagai mengejar political mileage dan cheap publicity. Nampaknya this is more POLITICAL THAN LEGAL. Kita harap Anifah Aman segera bagi penjelasan dan jangan senyap-senyap ajer!!!!!!!

    ReplyDelete
  19. Lord, aku setuju ngan Haris diatas. Ini semua memang politik aje!

    William Bourdon tak perlu datang Malaysia untuk buat ucapan. Teknologi cukup hebat di era informasi dan maklumat sekarang. If he knows too much...seperti kata Nurul Izzah, gi lah sebar je maklumat yang bertimbun-timbun ada pada dia tu kat Internet. Berucaplah kat You Tube tu sampai keluar biji mata. Twitterlah sampai tak tertweet. Tak perlu datang 'buat show' mintak sedekah untuk bayar lawyer fees dan tiket kapalterbang dia. Sengkek punya lawyer..

    Ini hanya helah Pakatan dan Suara Anak Haram tu nak buat duit, Lord. Belajar ngan PAS lah tu, buat ceramah, kutip derma. Mana duit tu pergi, wallahu a'lam...gerenti masuk poket Cynthia dan Nurul Izzah. Padan muka yang bagi duit...kena tipu hidup-hidup!

    Apasal lak polis kita nak dipersalahkan kononnya merosakkan hubungan Malaysia-Perancis? Si Bourdon bodoh tu yang datang buat ucapan yang berbau fitnah dan hasutan kan - WILLIAM BOURDON LAH YANG MEROSAKKAN HUBUNGAN MALAYSIA-PERANCIS! Masuk rumah orang sebagai tetamu..dah tu bila dah dapat masuk, boleh maki-maki pulak tuan rumah. Kalau tetamu aku buat gitu dalam rumah aku, memang aku sepak dia keluar!

    Menteri Anifah Aman, cepat sikit tuntut penjelasan - kalau lambat bertindak, rakyat akan ingat perbuatan Suara Anak Haram tu betul. Betul cakap u, Lord...TOO LONG, TOO LATE LAA !

    ReplyDelete
  20. Setuju jugak dengan Haris. Minngu lepas bila Obama terima kunjungan pemimpin Dalai Lama dari jajahan China...BERAPI China marah kat Amerika cuba campurtangan hal dalaman China...siap bagi warning lagi kat Amerika pasal HAK SOVEREIGNTY China.....tengok China pun tak suka orang asing masuk campur internal matter mereka. Maka apa yang Polis dan Imigresen Malaysia buat tak salah memang si Frenchy tu langgar undang2 imigresen (immigration law) malaysia. Jangan2 loyar Frenchy ni TAK BERDUIT dan HARDUP di tempat dia, datang malaysia mintak sedekah melalui PAKATAN HARAM...pakatan dah terdesak nak menang apa2 pun diorang akan buat untuk capai cita2 politiknya.
    Kalau betul Frenchy ni prominent international lawyer patut dia tak payah mintak dibayar dan pakatan tak perlu kutip dana bayar legal fees dia. Bagi khidmat percuma lah after all ini isu hak asasi manusia...mana lojiknya?!!!

    ReplyDelete
  21. YOU HAVE SAID IT ALL GUYS, I HAVE NOTHING MORE TO ADD BUT TO COMPLETELY AGREE WITH EVERYTHING. "BON CHANCE"...meaning "GOOD LUCK"!

    ReplyDelete
  22. Depa ingat ini kepala bapak depa senang senang masuk memburuk kerajaan kita, polis kita, askar askar kita kah. Memang bahalol dan musibat depa yang pegang k/p Malaysia kumpulan durjana dan bakal memporak perandakan negara. Awas pihak polis dan tentera kita kena perhatikan mereka dalam dan luar negara anasir jahat ni.. Bank Negara sepatutnya memantau pengaliran kewangan dari luar dan dalam, siapa yang polong polong , hantu raya disebalik penderhaka penderhaka ni..

    ReplyDelete
  23. Salam Lord Utopia!

    Tahniah...satu kupasan yang menarik lagi tajam!

    Jelas sekali dari huraian dalam Utopia Baru, memang kita perlu berwaspada akan 'agenda tersembunyi' yang datang secara halus dari kuasa yang tidak dapat kita jangka kecanggihannya.

    'Good' and 'concerned' citizens don't just sit back and let others do the fighting! Ramai yang bersama kita semasa kita ketawa...tapi angka yang lebih penting adalah berapa ramai bersama kita sewaktu kita menangis!

    Nak membina sesuatu yang baik mengambil masa bertahun-tahun - tapi menjahanam atau menghancurkannya mengambil masa sekelip mata sahaja. Kita kena ingat bahawa dalam membuat penambahbaikan kita harus terus mempertahankan apa yang sedia ada.

    Malaysia is paradise! Apa yang tidak dilakukan oleh Kerajaan untuk kebaikan, keselesaan dan kebajikan rakyat? Ramai orang luar yang beratur menunggu untuk mendapat kerakyatan dan permastautin tetap (permanent resident). Mereka yang tak bersyukur boleh kita persilakan pergi pada bila-bila masa, tiada siapa yang akan menahan!

    ReplyDelete