Tuesday 2 August 2011

SELANGOR KU KU...LYRIC LAGU RASMI BARU NEGERI ..."Rakyatkan Ekonomi Jual Maruah Diri"

Siapakah sebenarnya yang 'berkuasa' di negeri-negeri yang diperintah Pakatan Rakyat sejak 2008?

Siapa? Siapa? SIAPA BERKUASA?






Di Kedah, di Kelantan dan ... di Selangor ... siapakah sebenarnya yang 'masin cakap' nya di negeri-negeri ini?

Di Pulau Pinang, kita dah tahu dan kita dah nampak jelas siapa yang memegang rotan dan pedang. Apabila Lim Guan Eng menghayun rotan nya, masyarakat Melayu Islam di Pulau Mutiara tunduk patuh pada pemilihan jawatankuasa masjid dan surau mengikut cara DAP. Pemimpin PAS di peringkat negeri Pulau Pinang khusus yang baru saja dikompangkan kemenangannya pada Muktamar PAS pada Jun baru-baru ini, menikus tak berani melawan cakap ketua DAPig ini untuk membela maruah agama Islam dan penganut-penganutnya.

"Siapa mau lampas kawasan ... halap aku lulu"
Seterusnya apabila Lim Guan Eng menghunus pedang dan memenggal keputusan membina rumah murah untuk rakyat berpendapatan sederhana (yang majoriti terdiri dari orang Melayu) dan sebaliknya menambah rumah-rumah kediaman yang dalam lingkungan RM350,000/= ke atas ... tiada pemimpin PKR (yang melaung 'keadilan') mahu pun PAS (yang membawa slogan 'kebajikan') dari kalangan Exco Kerajaan Negeri yang bangun bersuara memperjuangkan agar anak-anak jati Pulau Pinang ini berhasil memiliki kediaman sendiri. Cuba teka bangsa mana yang mampu membeli dan memiliki rumah yang harga setinggi itu? Maka proses peminggiran orang-orang Melayu di Pulau Pinang berlaku secara sistematik dan berterusan tanpa sebarang usaha melawan atau menentangnya.

Mana pergi Melayu PAS dan Melayu PKR tak mendapatkan rumah yang selesa untuk Melayu Pulau Pinang?

Kalau kita lihat pada mata kasar, negeri-negeri lain bawah Pakatan Rakyat diketuai oleh seorang Menteri Besar yang samada Melayu PAS atau Melayu PKR. Bagi Melayu-Melayu di Kedah dan Selangor yang tak kisah siapa jadi MB (asalkan Melayu) pada mulanya tak bising dan kurang komplen (complain) sebab mereka fikir...takkanlah ketua-ketua negeri seperti Ustadz Azizan dan Khalid Gagap akan duduk diam membenarkan masa depan ummah, negeri atau agama mereka diperjudikan. Lagi pun orang Melayu ... biasanya kan jaga hati semua orang...

Ustadz Azizan
Cakap DAP lebih masin di Kedah wehh...
 Di Kedah, MB Azizan pada awalnya menolak penyertaan dalam Bersih 2.0 - ini membuat rakyat Kedah menarik nafas lega. Kemudian pengumumannya agar semua premis hiburan di negeri itu ditutup sepanjang Ramadhan mula menyebab ramai yang kembang dada - akhirnya ada pemimpin negeri yang tidak bertolak ansur dalam kerja-kerja dosa dan maksiat. Namun panas rupanya tak sampai ke petang...
Di akhirat kaki dan tanganmu akan disoal amalannya...

Ustadz Azizan tiba-tiba kona 360 darjah dan mengubah keputusannya apabila melihat kening sekutunya DAP terjongkit tak berkenan.

Ustadz Azizan bagi alasan mobile phone dia off bila media cuba dapatkan kenyataan darinya tentang isu RM155 juta wang JKR Kedah yang tiba-tiba lesap.

Dah kemudian baru Azizan mengaku RM 100 juta telah dimasukkannya ke Tabung Yayasan Menteri Besar. Lebihan RM34 juta telah dibelanjakan sejak Januari 2011 tambahnya, manakala RM20 juta lagi telah diagih-agihkan dikalangan semua Adun Pakatan Rakyat. Nak tau kisah lanjut, gi tanya pada Adun-Adun berkenaan, kata nya.

Apa dah jadi ni Ustadz??? Dulu Ustadz dan geng-geng PAS Ustadz kata UMNO/BN yang korup dan merompak duit rakyat??? Ini apa??? Bukan KORUPSI? Bukan MEROMPAK DUIT RAKYAT KE?

MB Azizan di IJN
Tapi kalau call dia sekarang, memang betul dia tutup talipon sebab doktor suruh berihat di IJN selepas dibedah untuk keluarkan blockage pada saluran jantung beliau. Walau pun berlainan ideologi dan Ustadz Azizan mungkin tak sudi, kita tetap doakan agar beliau segera pulih untuk balik ke pangkal jalan dan membetulkan amanah yang dipertanggungjawab padanya sebagai pemimpin negeri. Dan sementara berisytirahat di Wad VIP IJN tu, kita doakan juga mudah-mudahan Allah swt memberi hidayah kepada Azizan pada bulan Ramadan yang penuh seribu rahmat ini untuk segera sedar dan meminta ampun akan segala dosanya  mengambil duit rakyat ... serta kesilapannya menghalalkan kedurjanaan puak-puak yang bermotto "Matlamat menghalalkan cara" itu.  Cepat Ustadz! Jangan sampai terlambat sehingga tertutup pintu taubat!

Marilah kita semua beringat sesama kita, mengambil iktibar dan mengikut saranan Rasulullah s.a.w untuk sentiasa bersederhana dalam tindak tanduk dan cara. Bermegah-megah dan menunjuk 'alim boleh menimbulkan riak di dada kerana Allah setiap saat menguji kita.

Ingat, Iblis sudah berjanji, "Aku akan cantikkan maksiat untuk menggoda semua anak Adam"...na'uzubillahi min zaliq...


Kejap, kejap...aku tengah nak fikir tagline ni...
Jom, kita tinggai Kedah sat.. mai kita beralih dan lihat noo ... apaa cerita pulak di Selangor Ku?

Blogger ini senyum sendirian apabila pancing kail yang disuakan pada posting blog terdahulu mengena dengan begitu cantik sekali di Selangor! Sebaik saja saya katakan Pakatan Rakyat bukan "ruler material" dan tak nampak sebarang kebaikan yang dibuat untuk rakyat selain berdemo Bersih pada awal Julai - si Khalid pun dengan pantas ... membuka portal web dengan tagline "Merakyatkan Ekonomi Selangor" (oops ... MESS???) siap dengan pelancaran logo sekali pada akhir Julai!

Fulamak...Bagus Tan Sri! Cepat Tan Sri bertindak... hmmm...cuma hairan iya? Ngapa dah  kena tegur, baru tunggang langgang nak tunjuk buat kerja ekkk?

Heh heh heh...
Jap...ce kita fikir balik ... Pakatan Rakyat menang pada 2008 - tiga tahun dulu! Apa diorang buat dalam tempoh masa tu? Apa ke jadah mengikut bontot Ambiga loyar sekeru longgar tu pergi berdemo? Kalau duduk kat Pejabat tu atau turun berjumpa rakyat kan ke lebih berfaedah?

Siapa yang nasihat Tan Sri Khalid ni aa? Ce cerite...ce cerite...

Tapi ini pun peluang baik nak tanya Khalid jugak - tang mana yang dia mengekonomikan rakyat ... eh silap, terbalik... semulaa, semulaa..

Di mana yang dikatakan Pakatan Rakyat merakyatkan ekonomi Selangor tu?


Tiba-tiba aje turun senarai ni kat portal MESS!...


1. Bekalan Air Percuma - ini modal biasa Pakatan Riot di Selangor. Sebenarnya ini aje yang Kerajaan selangor bawah PR buat - itu pun belum tengok berapa belanja diorang nak mintak keluarkan untuk tampung perbelanjaan air seluruh negeri. Siapa nak bayar hutang tu? Masalah lain tak selesai lagi!


Yang lain-lain di bawah ni cuma hiasan aje ... baru hujung bulan Julai ni Pakatan dapat ilham!


Si Azmin pulak (geng dia jugak..) pada 20 Julai 2011 baru teringat nak mintak Kerajaan negeri Selangor 'mengkajisemula' (baru kaji je..) pemberian air percuma 20m3 kepada golongan berpendapatan tinggi - dan hanya menumpu pada golongan miskin dan berpendapatan rendah di Selangor???


Azmin Ali
Rupanya dah lepas 3 tahun baru Azmin sedar ada golongan miskin di Selangor ... apa nak jadi nasib rakyat Selangor dapat wakil rakyat blur macam ni?


Baru-baru ni, Azmin maklumkan bahawa setakat ini RM 150 juta dari bajet tahunan negeri telah dibelanjakan untuk subsidise kos air percuma (dah kata dah...) dan kini memerlukan dana tambahan kerana tak mencukupi sampai bulan Disember. Dah???? Dah tau tak mampu siapa suruh bagi free??? BAHALOL!!!


2. Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS) - pemberian RM100/= untuk setiap pendaftaran TAWAS yang berjaya...


Dah laksana ke hanya cerita dongeng je?


3. Tabung Anak Pekerja Ladang ??? (dikatakan memberi tumpuan kepada penduduk India khusus di estet/ladang). INI IDEA XAVIER JAYAKUMAR LAH NI!


...tapi pembinaan bilik darjah dan sumbangan kerusi meja tu bukan perbelanjaan kasar, Khalid...


...dan maaf cakap, program pendidikan untuk manfaat sekolah Tamil yang dianjur oleh yayasan-yayasan seperti Tamil Foundation, Education Welfare Research Foundation  dan CHILD...duitnya tak sepatut datang dari Kerajaan Negeri!!! Foundation kena cari duit sendiri!


Berapa kali nak bagi bantuan kepada Sekolah Tamil? Dari negeri mintak...dari kerajaan pusat mintak melalui MIC? Apa hal ni?  


Sekolah asrama anak Melayu Selangor ditutup - sekolah anak Tamil nak bagi lagi ... tak cukup-cukup. APA PUNYA MENTERI BESAR NI? YANG TAK MENGAGIH BANTUAN SECARA ADIL MENGIKUT TABURAN ETNIK YANG SAKSAMA? 


KHALID MENGIKUT TEKANAN DAN DESAKAN KUMPULAN ETNIK YANG DOMINAN DARI CINA DAP DAN INDIA PKR! APA CERITA???


Nampaknya BERTAMBAH GELAP MASA DEPAN ANAK-ANAK MELAYU SELANGOR!!!


4. Skim Mikro Kredit Bandar (MiMBAR) untuk rakyat Selangor yang pendapatan kurang dari RM1,500 mendapatkan pinjaman mudah. Nak tau berapa mudah kena pi interview rakyat Selangor lah! 


Itu member nak bagi sedap cerite je! Cara pengagihan tak jelas samada meliputi semua rakyat Selangor yang layak mendapat. Camne cara pemilihan? Takut yang dapat hanya kroni dan anak-anak mereka!


5. Skim Mesra Usia Emas (SMUE) untuk manfaat warga emas kata Khalid. 


...Khalid maklumkan bahawa duit untuk SMUE ni sebenarnya datang dari RM 5 juta - RM 10 juta yang merupakan keuntungan jual pasir oleh Kumpulan Semesta (kroni dia jugak tu..)


Ooo...rupanya Khalid nak justify duit pasir yang dia dah belanja!


...tapi dah 3 tahun jual pasir Selangor ni, banyak tu aje ke untung nye? Biar betul Khalid oi! Esok, tak pasal-pasal sorang lagi masuk IJN temankan si Jijan yang rindu bayangan...


Muka cam kartun, cakap pun dah macam kartun gak..
Khalid siap bidas Dato Sri Najib...."tiru macam saya, ambil duit - bagi terus pada rakyat ... ahem" ... dunia ni betul lah dah terbalik ... penyamun pun boleh bagi khutbah ... padahal dia baru aje sedawa kekenyangan menyapu!


Khalid, Khalid ... ngapa lah tak fikir panjang sebelum pi ikut cakap Penasihat dari Neraka tu ... takpe, kau akan dapat balasannya juga!




6. Hadiah Anak Masuk Universiti 
... err... berapa orang yang anak dia masuk universiti di Selangor ni agak nye yee??? Tapi hadiah sejumlah RM 1,000 ini  hanya untuk keluarga yang pendapatannya RM1,500 ke bawah. 


Yang lain tak payah lah hurai sebab takde inisiatif baru yang boleh dianggap sebagai penambahbaikan di Selangor. Pusat Krisis, Pusat Dialisis - semua dah buat bawah Kerajaan BN dan masih berterusan. 


Apa Dasar baru Selangor bawah Pakatan? Ini semua program main tangkap muat aje - tak usahlah nak kelabukan mata rakyat, Khalid. Orang kampung semua dah tau!


Sekarang NI kita kena TANYA dan UKUR deliverables wakil rakyat Pakatan terutama Exco-Exco Negeri seperti Ronnie Liu, 
Teresa Kok, Dr. Rani, Elizabeth Wong, Xavier Jayakumar dan lain-lain yang sehingga hari ini tak nampak sebarang hasil kerja yang boleh dikata memajukan kehidupan rakyat negeri Selangor!


Selain menjadi tukang hasut dan menjadi DAP punya untouchable triad bawah tanah, apa sebenarnya sumbangan mereka-mereka ini duduk di Dewan Undangan Negeri?


SEMUA YANG KHALID SENARAIKAN DI ATAS NI SEBENARNYA TAK MENCUKUPI UNTUK JUSTIFY DUIT-DUIT YANG SEDANG DAN BAKAL DIGUNAKAN UNTUK "MERAKYATKAN EKONOMI" SELANGOR!!! 


PEMBERIAN RM100 HINGGA RM1,000 INI PUN FAEDAHNYA HANYA SEKALI SAHAJA DAPAT DIRASA OLEH RAKYAT. 


NAMUN MANFAAT DAN KEUNTUNGAN KEBAJIKAN YANG BERTERUSAN LANGSUNG TAK KELIHATAN!


1. Apa kesudahannya asrama-asrama Yayasan Selangor yang ditutup? Yang lebih penting lagi apa penyelesaian Khalid untuk membantu nasib pelajar-pelajar yang menjadi penghuninya? Bukankah ini 'modal insan' negeri Selangor 
yang perlu dipupuk dan dijaga kebajikannya secara jangka panjang?


2. Apa perancangan Khalid selaku Ketua Kerajaan Pakatan Negeri untuk masa depan anak-anak Melayu Selangor? 


3. Kenapa Kerajaan Pakatan sanggup merobohkan Yayasan Selangor selaku Tabung rakyat yang telah susah payah sekian lama dibentuk dari zaman kerajaan BN untuk faedah masa depan mereka? Apa alternatif yang dicadang oleh Kerajaan Pakatan untuk menggantikannya?


4. Adakah wang yang diperolehi dari jualan aset Yayasan Selangor akan dimanfaatkan untuk membantu balik anak-anak Selangor atau adakah wang itu akan pergi ke poket-poket Exco DAP, PKR dan PAS?




5. Sudah berapa banyakkah rumah MURAH yang telah dibena untuk rakyat termiskin di Selangor?




6. Dari Mac 2008 sehingga tarikh ini sudah berapa banyakkah perkerjaan yang telah di ujudkan oleh Kerajaan Pakatan untuk anak-anak muda serta graduan lepasan baru - selain menghasut mereka untuk membenci Kerajaan BN?
Punahsihat Ekonomi pun nak urut gak..
7. Apa tindakan Kerajaan Pakatan menangani kancah-kancah maksiat serta rumah-rumah urut yang tumbuh melata macam cendawan lepas hujan di Selangor? 


Adakah Khalid 'merakyatkan' atau "MEMPAKATAN RAKYATKAN EKONOMI SELANGOR"? 


Kerana dari semua tindakan dan keputusan yang dibuat nampaknya Khalid telah menggunakan kuasa untuk menghapuskan ekonomi untuk kekayaan kroni tanpa memberi perhatian kepada kesannya terhadap rakyat. 


Namewee
Yang pasti Namewee (yang terkenal mencipta Negara Ku Ku) akan ditugas mencipta pula lyric pada lagu Selangor Ku Ku dengan tema ... merakyat ekonomi, menjual maruah diri !




MANA PERGI SUARA KHALID SEBAGAI MENTERI BESAR DI SELANGOR?




Kena tengking sikit oleh Exco-Exco DAP, tarik balik segala cadangan, ubah semua dasar dan peraturan, tukar segala tagline dan slogan!




Apa KEADILAN yang dijaguhi oleh PKR selain jadi alat membebaskan ANWAR? 


Apa KEBAJIKAN yang diperjuangkan oleh PAS ?


DI KELANTAN, NAK CERITA PUN TAK GUNA DAH.


KELANTAN IS ALREADY A LOST CAUSE!
























DAH 20  TAHUN MELAYU PAS MEMERINTAH BERTUKAR TANGAN TAPI ANAK KELANTAN MASIH TAK BOLEH CARI MAKAN DI BUMI MEREKA DILAHIRKAN! 


TERPAKSA KELUAR CARI REZEKI DI TEMPAT LAIN SEBAB PEMERINTAH NEGERI SELAMA 20 TAHUN ITU, SIBUK SIANG MALAM TAK KERJA LAIN, BAGI CERAMAH MENGUTUK UMNO/BN!


HAKIKATNYA KHALID DI SELANGOR HANYA PUPPET ATAU BONEKA KEPADA DAP!


BEGITU JUGA AZIZAN DI KEDAH, DAN SATU MASA DULU NIZAR DI PERAK. 




DAP IS THE ONE CALLING THE SHOTS IN ALL THESE STATES!




INI MAKNANYA  PEMBELAAN DAN KEBAJIKAN YANG DIJANJIKAN TAKKAN DIKOTAKAN???


INI KAH BALASAN KEPADA 5 JUTA PENDUDUK NEGERI SELANGOR YANG TELAH MENGUNDI PAKATAN RAKYAT KE TAMPUK KUASA?


FIKIR MASAK-MASAK WAHAI RAKYAT SELANGOR!


KALI NI KITA MESTI BUAT PERUBAHAN DAN KEMBALIKAN TAMPUK PEMERINTAHAN SELANGOR KEPADA BN SEBELUM IA MUFLIS!..


UNDI KITA DI TANGAN KITA - BAIK BURUK KITA SENDIRI YANG MENENTUKAN!


PAKATAN RAKYAT SUDAH TAK MAMPU LAGI MENTADBIR DAN SUDAH TIDAK BERKESAN!




BERMUHASABAH DAN CARI LAH JAWAPAN KEPADA PERTANYAAN YANG JUJUR ... SEBELUM NASI TERUS MENJADI BUBUR!


AYOH PANGKAH BN! 


DEMI KESEJAHTERAAN MASA DEPAN RAKYAT DAN NEGERI SELANGOR YANG TERCINTA!!!



10 comments:

  1. Ini gerenti idea Ronnie Liu dan BUKAN Khalid Gagap yang bebal tu. Cina DAP kalau dia tak fikirkan cara bisnes buat duit banyak2, bukanlah dipanggil cina namanya. Kalau asrama tu untuk anak2 cina dah rioh NGO2 cina keluar membantah dan mengugut. Tapi ini asrama anak2 melayu...cina peduli apa, janji diorang boleh buat duit dan masuk dalam tabung DAP..pilihanraya dah dekat apa lagi pulun le!!!

    ReplyDelete
  2. Serupa ajer tactic dan pattern operasi DAP di Penang dan Selangor. Di Penang DAP roboh bangunan kawasan melayu lepas itu dirikan perumahan moden dengan banglo2 yang mahal yang hanya CINA boleh beli...MELAYU kena halau pegi cari kawasan luar Penang kalau nak beli rumah. Jadi takde bezanya dengan Selangor..DAP suroh Khalid roboh Asrama anak2 melayu di lokasi yang strategik dikawasan bandar..tentu sekali nilai komersialnya melambung tinggi tak terlior DAP nak buat perumahan yang mahal untuk yang mampu. Kepada yang tak mampu tentunya orang2 melayu dan bumiputra... kena kick out lah macam Penang. Jadi rakyat SELANGOR nak UNDI LAGI pakatan rakyat,duit2 untung menjual asrama ini bukan untuk RAKYAT SELANGOR tau...ini untuk mengkayakan PARTI PAKATAN RAKYAT. Alasan takde peruntukan menampong kos operasi asrama yang tak berapa banyak sangat tu tak boleh diterima akal.

    ReplyDelete
  3. Mengapalah tongong MB Selangor ni! Macam kena menderam dek candu DAP. Seperti orang kena pukau..dok asyik mendengar arahan DAP. Tak kan tak boleh cari jalan untuk menyelamatkan dua asrama yang dah banyak berjasa kepada anak2 Selangor.Dua2 asrama ni boleh dikatakan bahan sejarah warisan Selangor. Tak kesian ke..pada anak bangsa Khalid oooi...kerana tindakan kau anak2 Selangor dah tak berasrama buat selama-lamanya

    ReplyDelete
  4. Kenapa agaknya UMNO Selangor tak buat bantahan dan memorandam atau pun petition terhadap MB Selangor. Kenapa DIAM aje...bertindaklah!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Salam Ramadan Lord,

    Sumber-sumber tak rasmi dari dalam PKNS (perbadanan kemajuan negeri selangor) kata sudah ada perancangan geng penyamun Pakatan ni nak sapu habis semua peruntukan dan kewangan sebelum PRU 13. Kot-kot diorang tak menang nanti, poket semua dah berisi..akaun semua dah penuh.

    Sebab tu exco babi tu semua tak leh nak tunjuk 'deliverable' - semua tengah pikir camne nak sapu duit la Lord!

    Kalau dah dalam PKNS pun dah ada ura-ura buat benda gitu, bayangkan jabatan dan ejensi negeri lain di Selangor. Tentu diorang pikir sama. Maklumlah sama-sama kepala penyamun macam Anuwar celaka dan Azmin lahanat. Kalau tak, bila lagi masa diorang nak buat duit?

    Geng-geng DAP tu penyamun. Geng PKR pulak penyangak. Geng PAS perompak yang tukang jaga pintu, bagi warning kot-kot ada orang datang. PENYAMUN campur PENYANGAK campur PEROMPAK. JAWABNYA HABIS LICIN LAH PERBENDAHARAAN SELANGOR!

    ReplyDelete
  6. Aku anak Selangor, Lord!

    Pakatan Rakyat memang tak reti dan tak boleh buat kerja...titik!
    Merakyatkan Ekonomi Selangor ini sebenarnya 'politik wang' of the highest order. Tabur duit sebanyak-banyaknya dan beli undi rakyat! Itu cerita dia.
    Kerja macam u kata, habuk pun tarak...Lagi pun bukan duit bapak dia kan, hambur je lah, peduli apa!!!

    ReplyDelete
  7. Selangor bila dah nak MUFLIS, kerana takde duit lagi nak mentadbir kerajaan negeri..barulah rakyat Selangor sedar. Bahawa pakatan rakyat tak pandai memerintah, yang dia pandai hanya MENGEBAS DUIT RAKYAT...entah kemana-mana perginya. Sehinggakan dua asrama tak boleh jaga, macammana nak jaga satu Selangor dan seluroh Malaysia. Lingkuplah Selangor selagi Pakatan memerintah.

    ReplyDelete
  8. Elected officials need to think about what is good for SELANGOR!!! not what is good for their party..... FIRE ALL OF THEM!!!!! Elect Barisan Nasional ASAP!!!!

    ReplyDelete
  9. Asalamualaikum

    Aku pelik dengan MENTERI KPT, APASAL YA DIA TAK AMBIK BERAT LANGSUNG TENTANG MASALAH MASALAH DALAM UNIVERSITI YA....

    ReplyDelete
  10. Well the Ministry of Higher Education should be responsible to ensure that all universities are free from politics...But if you look around among the academics, they are a very very unhappy lot. Be it UKM, UM, UiTM or USM... Their welfare is never never taken care of...low salary...poor benefits...

    ReplyDelete