Thursday 7 July 2011

(Episod Ke-2) SPR vs ANbiga: MANA ADA MEMORANDUM !!!

ALL THAT IS NECESSARY FOR THE TRIUMPH OF EVIL IS FOR GOOD MEN TO DO NOTHING!.....- Edmund Burke

Kalau diterjemah, kata-kata Mat Salleh di atas membawa maksud berikut..."Kejahatan  akan berjaya mencapai matlamatnya, apabila kebaikan duduk diam dan berpeluk tubuh".  Samada kata-kata ini nak kita ambil sebagai peringatan, ... atau sindiran kepada sifat sebahagian dari kita yang tak kisah dengan hal yang berlaku sekeliling kita (sehinggalah ianya kena ke batang hidung sendiri - masa tu semua dah terlambat) iktibarnya sama. Buat baik tidak lagi dibalas baik....

Mereka yang jahat akan menang, apabila orang-orang yang baik semuanya tak kisah untuk melawan kejahatan. Inikah hakikat sebenar yang kita lihat di sekeliling kita? Cuba lihat di kalangan sanak saudara, kenalan, jiran-jiran - berapa ramai yang mengambil tau dan berkesedaran untuk membenteras kejahatan. Mereka berpendapat, apa yang berlaku di luar sana tak ada kaitan dengan dunia mereka, dan tak mungkin mempengaruhi atau menjejaskan kehidupan mereka. Perkataan "Perjuangan" tidak ujud dalam perbendaharaan kata (vocabulary) segelintir generasi pasca Merdeka ini dan PERJUANGAN tidak punya sebarang makna untuk mereka. Minda golongan ini lah yang sekarang jadi juadah diratah oleh puak-puak pembangkang dalam kempen mereka. Silap-silap, (bila masuk pengaruh negatif) yang buta sejarah akan pusing mengata kita yang berjuang ni paranoia kerana menganggap bangsa kita dalam keadaan terancam.

Kalau dulu tok nenek kita selalu mengingatkan kita untuk sentiasa berbudi, membalas budi dan berbudi bahasa...tapi di zaman sekarang ini, amalan menabur budi dan menunjuk kebaikan adalah sesuatu yang dijadikan bahan ejekan. Malah, sebaik sahaja kita menghulur salam, berbaik sangka dan berlaku ikhlas, itulah ketikanya tangan kita akan ditampar dan keikhlasan kita akan ditepis, walau pun pada masa yang sama budi yang kita beri telah pun dinikmati dan dimanfaati faedahnya. Itulah bezanya dunia dahulu dengan sekarang. Budi baik kini boleh diambil kesempatan...dan kemudian dibalas jahat...

Penghargaan penuh patut kita berikan kepada Anwar yang telah berjaya memecahbelahkan rakyat, bermula dengan blog Malaysia Today yang diujudkan oleh bekas penyokongnya Raja Petra Kamarudin (RPK). Malaysia Today merupakan dosa terbesar yang pernah dilakukan oleh seseorang Melayu Islam terhadap bangsa dan ugamanya.  Platform siber ini telah dijadikan medan tempat golongan racist pembenci Melayu dan Islam meludahkan kahak perkauman selain menghina dan menjatuhkan maruah agama Islam secara bertalu-talu. Sebenarnya selain Ambiga dan kumpulan Tak Bersihnya, penyumbang anonymous yang saban hari membuat komen menimbulkan kebencian kepada bangsa Melayu, menghina Islam dan menyebar dakyah  hasutan di blog Malaysia Today itulah merupakan ancaman terbesar kepada keselamatan dan kedaulatan negara. And these monsters that have been created are still at large out there as we speak. Mereka dan manusia bukan Islam berikut ini semakin galak menghina ugama Islam dan kita, penganut-penganutnya...dengan sokongan dan galakan Anwar!


Lim Guan Eng
  • Lim Guan Eng (DAP) di Pulau Pinang tanpa rasa malu boleh campurtangan dan berkeras tentang cara pemilihan ahli jawatankuasa masjid. Lim Guan Eng bukan Islam. 





Adoi, jangan pandang itu macam, bang..




  • Karpal Singh (DAP) boleh menyuruh Haji Hadi Awang, Presiden Parti Islam Se Malaysia (PAS) mengubah manifesto perjuangan parti itu daripada membina negara Islam kepada negara kebajikan. Karpal Singh bukan Islam. 





Teresa Kok
  • Teresa Kok di Selangor boleh complain tentang bunyi azan yang katanya mengganggu dan patut disenyapkan sahaja (macam kat kampung dia di Singapura). Teresa Kok bukan Islam. 






Ambiga
  • Ambiga Sreenevasan menuntut supaya identiti Islam dilenyapkan sama sekali daripada kad pengenalan warganegara Malaysia - dan hak-hak individu dan pasangan Islam dinafikan. Ambiga Sreenevasan bukan Islam. 











Ambiga dan penyangak-penyangaknya ini TELAH BERBOHONG KEPADA DUNIA. 

Sebenarnya segala-gala yang datang dari puak-puak Anwar, Ambiga, Lim Guan Eng, Karpal Singh dan selainnya adalah FITNAH dan sentiasa negatif. Mereka memang tak berniat pun nak menghantar Memorandum kepada Tuanku Agung - kalau tidak masa Ambiga jumpa Agung baru-baru ni mengapa tak serah Memorandum tu? Bukankah itu tujuan asalnya? Apahal Ambiga pergi mengadap? Loya biadap ni selamba menunjuk kepada dunia bahawa dia boleh memperlekehkan institusi Raja Melayu kita. BUKAN KAH ITU KURANG AJAR??? SEPATUTNYA JANGAN BENARKAN MEREKA MASUK MENGADAP!!! 

Seperti yang Blogger ini sebutkan dari awal lagi, Ambiga dan geng jalanannya hanya bertujuan nak berdemonstrasi dan menunjukkan kepada dunia bahawa mereka gulungan yang bangkit memberontak kerana kononnya begitu lama teraniaya di bawah pemerintahan kuku besi Kerajaan Malaysia? Apa cara lagi nak membuktikan pada media asing bahawa mereka tidak berbohong selain menunjukkan diri mereka ditangkap dan ditahan DI DEPAN KAMERA WARTAWAN MEDIA ASING??? MEMANG DASAR OTAK PENIPU DAN PEMBELIT..!! 

Islam adalah ugama rasmi negara Malaysia. Suka tak suka, ini sudah termaktub dalam Perlembagaan. Namun hakikatnya di masa yang sama agama-agama lain dibenarkan ujud seiring dengan agama Islam. Penganut-penganut agama Kristian, Hindu, Buddha dan selainnya bebas menganut dan mengamalkan agama mereka tanpa diugut, dilayani dengan buruk atau diancam. Pemimpin negara kita tidak pilih kasih dalam memberi kemudahan dan bantuan kepada institusi agama lain seperti gereja, kuil dan pelbagai tempat-tempat ibadat yang tumbuh macam cendawan di seluruh negara.

TAPI APAKAH BALASAN ORANG-ORANG BUKAN ISLAM INI TERHADAP KEBAIKAN YANG DITUNJUKKAN?...

NAK BERTERIMAKASIH SUDAH NYATA TIDAK, NAK BERSYUKUR JAUH SEKALI. SEBALIKNYA MEREKA DI ATAS INI SECARA TERBUKA TANPA SEGAN SILU MENAFIKAN HAK DAN KEDUDUKAN AGAMA ISLAM DAN PENGANUT-PENGANUTNYA!

ISLAM DICABAR, DIKECAM DAN DIMOMOK-MOMOKKAN OLEH KUMPULAN DAP, PAKATAN RAKYAT DAN 'CIVIL SOCIETY' YANG TERSASAR! ANEHNYA PENGANUT UGAMA ISLAM TIDAK PULA CUBA MENEGUR ATAU CAMPURTANGAN DALAM URUSAN AGAMA PENGANUT LAIN. WHO'S DOING WHAT TO WHOM???

BILA MEREKA KELUAR NEGARA, MEREKA MEMBURUK-BURUKKAN NEGARA MENGATAKAN KERAJAAN KUKU BESI...MEREKA MEMBUAT TOHMAH BAHAWA SABAN HARI KERAJAAN KITA MENYEKAT KEBEBASAN AWAM DAN MENZALIMI RAKYAT.

AMBIGA AND HER LOSER FOLLOWERS ARE OUTRIGHT LIARS! 


THEY DON'T HAVE A DROP OF HONESTY IN THEIR DNA...


THERE'S NO BERSIH BECAUSE THERE'S NO MEMORANDUM!!! 
THEY'RE NOT EVEN LEGIT!!


BERSIH IS PURE BALONEY AND A WHOLE LOT OF CRAP...


IN FACT IT'S NOT EVEN WORTHY OF THE NAME 'BERSIH' BECAUSE IN TRUTH AMBIGA AND HER SALEM'S LOT ARE A BUNCH OF DIRTY RACIST BIGOTS, SEDITIOUS LIARS ...AND BEHIND IT ALL, POLITICAL MISFITS WITH AN AGENDA TO TAKE OVER THE COUNTRY APART FROM MAKING GOOD THE $$$ THEY GOT FROM YOU-KNOW-WHO...BY TAKING MALAYSIANS AS WELL AS THE ENTIRE WORLD FOR A RIDE!!!


Civil society yang diheret ke sana  ke mari oleh Ambiga macam anak ayam di bawah banner Bersih rupanya mendapat tajaan dari NDI yang sejak akhir-akhir ini begitu popular namanya di bibir ramai. NDI adalah singkatan pada National Democratic Institute for International Affairs, sebuah organisasi yang dibentuk oleh Kerajaan Amerika melalui National Endowment for Democracy (NED).


Maria Chin Abdullah seorang AJK Pemandu Bersih (yang baru-baru ni diberitakan pergi bersama Mat Sabu membuat aduan ke Kedutaan Australia tentang kezaliman pihak berkuasa di Malaysia) turut mengaku bahawa NDI dan OSI memberi dana kepada Bersih khusus untuk kerja-kerja berkaitan projek persempadanan pilihan raya.

Maria Chin Abdullah
"The mission of NDI is providing assistance to civic and political leaders advancing democratic values, practices and institutions. NDI works with democrats in every region of the world to build political and civic organisations, safeguard elections and to promote citizen participation, openness and accountability in government". 

Zainah Anwar (Sisters in Islam)
Kenapa NDI begitu beminat untuk membiayai projek di Malaysia ini? Jawapannya terletak pada modus operandi NED atau National Endowment for Democracy, Amerika (organisasi induk kepada NDI).

"NED (launched in the 1980's) was premised on the idea that American assistance on behalf of democracy efforts abroad would be good for the United States and for those struggling around the world for freedom and self-government"


Ahah...jadi memanglah dana yang dikeluarkan oleh NED melalui anaknya NDI dikhususkan untuk membiaya usaha membawa jenama demokrasi ala Amerika ke negara-negara yang memohonnya!

"Based on the US opinion that the model of a NGO that receives public funding to carry out democracy initiatives should be considered by other countries that appreciate the benefits of participating in this significant world-wide movement"


"US then becomes a source of both ideological and material assistance"


Semua definisi dalam italics yang dipaparkan oleh Blogger di atas ini boleh diperolehi melalui Wikipedia - direktori bangsa tu jugak, bukan kita bohong. Gi Google sendiri! Jadi Ambiga ni nak menyorok kut mana?

Tapi sekarang ni katanya Ambiga pulak lesap. Dalam  acara lari berganti-ganti sukan Bersih, Ambiga baru saja pass baton balik kepada Anwar, Tian Chua, Mat Sabu, Lim Kit Siang dan geng kongsi gelapnya. KATA DIA 'BERSIH" TAKDE KENA MENGENA DENGAN POLITIK...ITU SEMUA BUKAN MUKA POLITIK KE???  CUKUPLAH JUAL TEMBERANG, AMBIGA!

YANG IYANYA DAH MENGGELABAH... Civil society dah lepaskan kepada kongsi gelap parti-parti pembangkang untuk ambil alih...dan cuba pecut ke garisan penamat nak buat home run pada 9 Julai ini.

KDN KENA PANTAU YANG DI LUAR NEGERI TU...CHECK MEREKA BILA DIA CUBA MASUK BALIK NEGARA...IF THEY HAVE NO LOYALTY FOR THIS COUNTRY, THEY HAVE NO BUSINESS BEING HERE!

Sementara itu, sepatah kata Che Det, Melayu Islam terus menerus dijadikan belantan membalun bangsanya sendiri. Dulu umat Islam mampu bersatu kerana prinsip, tapi sekarang sudah ramai umat Islam yang lari dari natijah kebenaran agama suci ini disebabkan politik. Lemahnya umat Islam pada masa ini jelas kelihatan bila orang bukan Islam pulak BOLEH MEMBENTAK DAN MENGARAH orang Islam mengikut acuan peraturan Islam yang mereka tetapkan...

JADI SEBENARNYA MEREKA TIDAK BERSIH, MEREKA LEBIH KOTOR DARI TUDUHAN YANG MEREKA LEMPARKAN PADA KERAJAAN.

KERAJAAN MALAYSIA KENA SURUH AMBIGA DAN NGO-NGO CIVIL SOCIETY MENGISYTIHARKAN DANA YANG MEREKA DAPAT DARI NGO LUAR NEGERI DAN TUJUAN ASAL NYA. NAK BUAT 'BERSIH' MESTI PAKAI DUIT YANG BANYAK. BERAPA SEBENARNYA UPAH YANG MEREKA DAPAT???

RAKYAT KENA TAU SIAPA BERSIH SEBENARNYA DAN DALANG-DALANG DI BELAKANG MEREKA - SUPAYA RAKYAT TIDAK MEMBABI BUTA MENGIKUT BERSIH DAN MEMBURUKKAN KERAJAAN.

MEMORANDUM TAK ADA...BERSIH PUN HARAM...


APA KITA TUNGGU LAGI???

11 comments:

  1. Memang dah agak pun bila bersih mintak benda pelik2 nak stadium kat bandar sebab ada agenda lain dan bukan agenda hantar memorandum. Budak kecik 5 tahun pun boleh nampak taktik kotor bersih nak buat kecoh. Syabas PDRM berjaya menyekat sipengacau jalanan ni.

    ReplyDelete
  2. Utopia,..sebenornya Ambiga takde niat agenda memorandum tapi yang jelasnya agenda anarki. Pembangkang pulak punya taksub nak tumbangkan kerajaan sekarang, dah terperangkap dengan sandiwara politik Anuwar kelentong. Dengar sangat cakap Anuwar habis kena jual. Yang Ambiga pulak diperalat oleh pembangkang2 PAKATAN RIOT.....sekarang dah terlentang dan terkangkang apa nak kata....ambik nok!!!

    ReplyDelete
  3. Tengku Cicin, kalau kita nak bagi repot kad tentang ketelusan pilihanraya, saya rasa SPR lebih telus dari Amerika, UK ke atau negara2 Barat yang dah ketandusan isu2. Negara masing2 dah nak punah ranap, sistem ekonomi merudum, like you said earlier, "wagged the dog theory" find a country or any weak countries for that matter create "chaos" and disrupt everything the victimized country have built upon. Tengku, saya bosan asyik dengar mereka2 ni yang harping on no freedom here, kena tekan, kuku besi and whole lot of shits ass statements that make its sound like..err remember psych 101, Pavlov "dog theory" ? do certain task, ring.. dapat hadiah..do wrong thing zappp..kena letrik.. Pembangkang ni, Anuuwar, Ammbiga, Limmm Eng guan et.al, ke siapa2 lagi pengkhianat bangsa, macam Pavlov's dog la Tengku, dah dapat duit..oppss..GANJARAN dari Amerika laknatullah tu GANJARAN haram... sampai Malaysia boleh gelar "bersih" Tengku? And, for Tengku Cincin punya perhatian, di negara mana ada demokrasi saperti yang samdol-samdol pembangkangt ni laungkan, Tengku, only can happen in heh..heh.. maaf ye.. IN UTOPIA lah bebe.. scenario di alam "Ceteris Paribus" all things being equal". But Salute kepada Menteri KDN dan PDRM, tolonglah, ketenteraman negara dan keselamatan rakyat satu MALAYSIA should be PRIORITY. Kerajaan mesti tegas menangani isu2 keselamatan negara samada ancaman2 dari dalam atau dari luar negara. Berhati-hatilah niat jahat negara2 barat terutama sekali Amerika. (P/S: Saya suka blog Tengku for SPR vs AMbiga 1 & 2 ni, keep writing kerana Ugama, Bangsa dan Negara MALAYSIA tercinta ini)

    ReplyDelete
  4. Agaknya Ambiga terlupa bawak memorandum bersih ke Istana Negara. Mana dia MEMORANDUM dengan semua tuntutan yang nak diserahkan keBawah Duli Tuanku. Tak mintak pun yang kita dengar Tuanku Titah pegi buat bising kat dalam stadium (zoo) tak ganggu ketenteraman rakyat. Sape pandai Bersih ke BN?

    ReplyDelete
  5. Kalau kita baca blog2 pembangkang, NGO2 yang vocal dan radical yang kutuk kerajaan banyak without facts to support their arguement. Main hentam je..semua kerajaan buat tak bagus, jahat, kuku besi, rasis, korupsi dan macam2 lagi yang di jual ke negara luar supaya barat benci malaysia. Macamlah takde penyangak/korupsi dan bad guys dalam pakatan. Nasib baik rakyat malaysia banyak membaca,so that they can think and question all things, jangan asyik dok dengar ceramah fitnah pakatan je. If more people coming to malaysia all over the world and to some, malaysia is like a pradise, so one can assume that there's something wrong with the opposition allegations right?. Ambiga pain the ugly picutres in overseas about malaysia which is not true, sound so gruesome as a repressive and appatheid government i.e.... no freedom of movement, people being put away under ISA. Government wont put people away without reasons. If you have done nothing wrong there is no need to be afraid and get arrested under ISA. Comparing malaysia to israel as being oppressive government is beyond my comprehension. My god such comparison to israel is like between a night and a day. Say how about sending Ambiga/Anuwar to israel and see whether they being treated as a first class citizen. Banyak cakap.. poorrrdah.

    ReplyDelete
  6. Kalau betoi Ambiga/NGO2 civil society dapat banyak dana dari Amerika berjuta-juta. Polis mintak Ambiga beritau rakyat malaysia berapa banyak dana yang dikutip dari NGO luar untuk tujuan bersih. Adakah dana itu untuk tujuan bersih atau subversif. Ini dah jadi cerita lain, dah makin mengarut. So it's all about money and nothing about bersih. Seronoklah Ambiga banyak dapat duit, rakyat yang mengikut dia melopong je.

    ReplyDelete
  7. HARI INI 9 JULAI DUNIA AKAN BERTEPUK TANGAN DAN MENTERTAWAKAN MALAYSIA...KERANA SATU LAGI NEGARA ISLAM AKAN BERPECAH BELAH. PERTEMBUNGAN INI MENUNJUKAN AGENDA YAHUDI DAN KRISTIAN AKAN MENJADI KENYATAAN. ANUWAR/MAT SABU MESTI DIPERTANGGUNG JAWABKAN ...DAJAL2 KELAS "A".

    ReplyDelete
  8. Salam Lord,

    Drama komedi Bersih baru saja ditayangkan. Kalu u tak sempat tonton, I nak bagi u komentar sikit tentang persembahan tadi. Seperti biasa kat ending wayang tu, credits pun roll mempamer semua nama pelakun. Bintang utama - Anwar ada chance dapat academy award mengalahkan Ambiga sebagai 'primadonna'. Anwar dapat markah lebih sebab dia punya pengsan tu lebih realistik dari Ambiga...dan siap nangis lagi. Cuma belum berapa meter berarak dah kena pijak dek pelakun-pelakun tambahan dia sendiri. Katanya Tian Chua silap bagi cue (tapi tak taulah kut Tian Chua sengaja..). Itu lah peluang dapat kenakan Anwar pun..

    Nurul Izzah punya markah katanya seri dengan KJ, tapi mungkin KJ leading sebab dia kena tangkap sedangkan Nurul lari back stage. Ambiga punya persembahan tak sebagus yang diharapkan. Masa rehearsal bukan main ligat lagi, tapi bila time show dia kecut perut. Kata orang putih, 'butterflies in the stomach'...?? Macam tulah lebih kurang. Ambiga setakat berpaut je kat bahu polis dan buat muka moyok - jadi juri kata lakunan kurang meyakinkan.

    Haji Hadi confirm menang pelakun komedi terbaik, sebab kain siap terburai masa kena tahan polis..ha ha ha... Cuma Lim Kit Siang yang 'missing in action' (MIA). Sebelum show mula nampak muka dia, tapi bila wayang start, lesap! Tak nampak batang hidung!

    Ok, itu je buat setakat ni Lord. Laporan terkini akan dibuat dari semasa ke semasa...keh keh keh..

    ReplyDelete
  9. Yukk...kain siapa yang jeblooss???

    Mana kerambit gue??

    Biar ku kasi dia masuk jawi lagi satu kali kok!

    ReplyDelete
  10. Polis tunggu apa lagi, Anuar berlakon aje. Baik cekup dia cepat2 sebelum dia lari dan humban ke dalam jail. Biar dikerjakan oleh pesalah2 yang gila sek macam dia dalam satu sel, baru padan dengan muka dia yang pembohong tu.

    ReplyDelete
  11. Semua orang same je...BN, PKR, DAP semua nak duit $$$$$$$$$$$$$......je. Politik kotor, rasuah, gangsterism, pembunuhan. Kaya jadi kaya raya, miskin jadi miskin selamanyer. Politik = Masalah, kalau tak ade politik? hanya ada satu party sahaja, satu kerajaan sedunia, satu matawang sedunia, satu undang-undang sedunia....kan best..selesai semua masalah di dunia ni.

    ReplyDelete