Saturday 2 July 2011

SPR vs ANbiga : APA CERITA SEBENAR ???

BERSIH 2.0...?@*#!

ANbiga....mmuahh...
Berbagai kupasan yang hebat telah dibuat oleh rakan-rakan blogger yang menjelaskan tentang kenyataan-kenyataan mengenainya yang telah diputarbelitkan oleh pihak-pihak yang berkepentingan demi untuk mencapai matlamat tertentu. Ada yang membuat kita marah, ada yang membuat kita lebih curiga dengan tujuan sebenar watak-watak wayang hindustan ini...dan ada yang membuat kita bertanya siapakah yang berkata benar dan siapakah sebenarnya yang melanggar undang-undang? SPR??...yang telah dilempar berbagai tuduhan seperti 'tidak berlaku adil'...'dicucuk hidung oleh pemimpin negara'...dan 'menutup pintu dan tak mahu melayan tuntutan' ??? Atau ANbiga??...yang melaungkan 'fair and free election' sebagai pejuang hak kemanusiaan...??

Blogger ini ingin mengajak pembaca blog semua untuk melapangkan minda dan meredakan segala emosi yang sedang meledak. Ingat, jangan bertindak dalam keadaan kita terlalu marah...remember rule number one - never fight when you're angry.... Bertindak hanya setelah kita meneliti semua fakta, itu yang membezakan antara manusia dengan binatang...akal yang rasional.

Next, rule number 2...look only at the facts...
Perhimpunan Bersih 2.0 ingin diadakan oleh Ambiga Sreenevasan dan kumpulan civil society yang dikata menyokongnya kerana mendakwa Malaysia tidak mengamalkan 'fair and free elections'.

Hero lah konon..
Namun apabila Ambiga mengatakan bahawa demonstrasi haram yang dirancang pada 9 Julai ini bukan mengenai dirinya (hero lah konon) - tetapi adalah mengenai hak kepentingan kumpulan yang sedang dipengaruhi melalui ucapan melodramanya, tekak khalayak menjadi mual dan loya menonton wayang kulit yang dilakunkan. You don't need to be a lawyer to know that you can't fool all of the people, all of the time...   Ambiga ingat semua rakyat di Malaysia ini sama bodoh dengan manusia-manusia PAS dan PKR yang menyokongnya. Ambiga yakin oleh kerana dia bekas Presiden Majlis Peguam, semua orang akan gerun dengannya. Ambiga confident dia telah berjaya mengaburi mata semua manusia di negara ini bahawa dia adalah seorang aktivis masyarakat yang begitu prihatin akan hak asasi manusia terutama mereka yang memeluk ugama Islam, tidak lebih dari itu.

Ambiga sebenarnya tidaklah secerdik mana. Kalau Ambiga cerdik, dia tentu sedar bahawa rakyat sudah dapat melihat peranannya membelasah agama Islam  atau Islamic bashing. Ambiga menentang dan menghina agama Islam dengan cara halus, sambil menggunakan alasan mempertahankan hak asasi atau human rights. Antara yang ketara dalam tuntutannya:

  • Atas nama hak asasi, Ambiga mengatakan tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seorang Muslim bahawa dia nya Islam.  Apa lojiknya tuntutan ini selain dari muslihat halus Ambiga untuk menghilangkan sama sekali identiti seseorang yang menganut agama Islam..dan seterusnya negara Islam dari mana dia berasal?
  • Atas nama hak asasi juga, Ambiga bertegas supaya  seseorang atau pasangan yang menukar agamanya dan memeluk ugama Islam tidak patut diberi hak penjagaan anak. Apa lojiknya tuntutan ini selain mengatakan bahawa orang Islam tidak layak menjaga dan membesarkan anak-anak?
  • Atas nama hak asasi, program-program berunsur Islam dalam Bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Sebaliknya program dakwah agama lain selain Islam hendaklah dibenar untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing. Apa lojiknya tuntutan ini selain dari mendedahkan prejudis Ambiga terhadap agama Islam, pendakwah dan mereka yang menganutinya? 
  • Atas nama hak asasi, Islam tidak sepatutnya disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia. Apa lojiknya tuntutan ini selain dari bertujuan mengurangkan atau menjatuhkan kepentingan  agama Islam di mata umum?
  • Atas nama hak asasi, Ambiga menyokong dan mempertahankan Lina Joy yang murtad. Apa lojiknya tindakan Ambiga pada perkara ini dan semua perkara di atas selain menjadi asas bahawa Ambiga memang tidak menghormati agama Islam seperti dia menghormati agama-agama lain dan pengikut-pengikutnya??
  •  Semua tuntutan Ambiga jelas condong ke arah Islamic bashing, walau pun pada permukaannya nampak seperti Ambiga membela atas dasar hak kemanusiaan. Tapi soalnya, bukan kah Islam juga satu hak asasi kemanusiaan yang wajar dinikmati oleh sesiapa? Sejak bila pulak agama Islam punya status yang lebih bawah dari agama lain? Tidakkah tuntutan berat sebelah dan  double standard yang disarankan oleh Ambiga ini juga mencabul hak kemanusiaan yang diperjuangkan? 

So what does Ambiga have against Islam and its devotees? 

Why is Ambiga so adamant about demonising the Islamic faith and the innocent Muslims? 


How and when did Ambiga suddenly become 'the chosen one' to champion the onslaughts on Islam?

Mungkin latarbelakang Ambiga di bidang perundangan dan keceluparannya menjadikannya calun yang menarik untuk memberi keyakinan kepada mereka yang menyimpan dendam dan singkat pemikiran - bahawa tindakan mereka berdemonstrasi haram adalah sesuatu yang wajar. Mungkin kerana dia membawa gelaran bekas Presiden Bar Council, orang tak akan percaya dia berbohong. Di Malaysia ni orang kan taksub dengan pangkat dan gelaran? Kalau Ambiga lawyer kata betul, maknanya boleh lah buat. 

Tan Sri Aziz (Pengerusi SPR) - konsisten lagi berprinsip...
Sebab itu yang ikut membuta tuli tu semua tak terfikir nak bertanya apatah lagi menyiasat samada tuduhan Ambiga terhadap SPR itu ada kebenaran atau pun tidak. 

Ambiga kata 'demo', demo... Ambiga kata tonggeng, tonggeng.... Ambiga kata terjun lubuk, terjun ramai-ramai... Patutlah Ambiga berlagak. Bukan calang-calang yang mengikut telunjuk dia - Timbalan Presiden PAS dan ahli-ahlinya, Penasihat PKR dan labu labinya, dan tak lupa ahli-ahli civil society yang sentiasa di mulut-mulut Ambiga!

Ambiga ingat oleh kerana dia lawyer, dia kebal! Tapi dia lupa, tiada siapa mengatasi undang-undang. Insyaallah, sifat riaknya itu jugalah yang akan membawa Ambiga kepada kehancurannya. SEPERTI ANWAR, AMBIGA JUGA TERLATIH DALAM TAKTIK "WAG THE DOG". Satu taktik untuk memberi persepsi atau gambaran yang lain dari hakikat sebenar - pandai MEMBOHONG lah tu...senang cerita!

Ambiga telah mengelirukan pandangan penyokong-penyokongnya terhadap SPR dan menjadikannya alasan dan justifikasi untuk mereka keluar beramai-ramai membuat bantahan pada perhimpunan haram 9 Julai yang akan datang ini:
  • Ambiga tidak beritahu bahawa permohonan asal Bersih 2.0 (dikemukakan pada 9 November 2010) kepada SPR yang mengandungi 15 + 2 = 17 tuntutan sebenarnya banyak yang telah pun dijawab dan diselesaikan oleh SPR. Terima kasih kepada Tan Sri Aziz dan kakitangannya!
  • Ambiga tidak telus memberitahu bahawa 8 tuntutan yang diumumkan kepada media baru-baru ini sebenarnya meliputi tuntutan-tuntutan baru yang menjelma setelah mendapati bahawa dia tak cukup sebab dan alasan untuk pastikan Bersih 2.0 tetap berlaku. 
  • Ambiga juga tak beritahu bahawa 3 daripada 8 tuntutan tu pulak bidang kuasa pihak lain dan tak ada kena mengena dengan SPR... (Tapi tak boleh salahkan bahalol-bahalol PAS yang ikut bodoh sebab Timbalan Presidennya pun tak habis sekolah..kesian, sebab jahil, jadi kena tipulah...yang itu kita tumpang simpati..) JADI YANG TINGGAL HANYALAH 5 TUNTUTAN!!!
  • Ambiga tak cerita jugak yang 5 tuntutan yang dikemukakan (yang ada kena mengena dengan SPR) tidak boleh dipenuhi begitu saja tanpa mendapatkan satu undian di Parlimen dengan sokongan dua pertiga majoriti. Puluh kali demo pun tak boleh mengubah keadaan selagi ketentuan ini tak dibuat di Parlimen. Itu Undang-Undang yang termaktub dalam Perlembagaan...Tan Sri Aziz tau, takkan Ambiga tak tahu? Lawyer jenis apa dia ni?
Jadi kenapa Ambiga tetap nak suruh semua penyokongnya berdemo pada 9 Julai ini? Bersama dengan kuncu-kuncu peguamnya yang lain pulak tu?

Apa kerja semua lawyer ni, buat demo kat jalanraya? Tak ada kes ke dekat mahkamah?

Dan kenapa tarikh 9 Julai? 

Kenapa mesti DEMO Malaysia diadakan sama serentak dengan masa/tarikh negara-negara luar seperti United Kingdom, Taiwan dan Sydney (Australia) membuat demo mereka? 

Apa sebenarnya pertalian Ambiga dengan penganjur-penganjur demo negara asing itu? 

KENAPA? KENAPA?? KENAPAAA??? 

TANYA LAH!!!  SIASATLAH!!!     FIKIR!!! 

SEBENARNYA LAWYER BETINA YANG ADA KEPENTINGAN NI BERTUJUAN MEMBUKTIKAN KEPADA DUNIA BAHAWA MALAYSIA INI TIDAK STABIL POLITIKNYA, RAKYATNYA (KHUSUS ORANG MELAYU...SEBAB BANGSA LAIN GERENTI TAKKAN KELUAR---) TAK HABIS-HABIS BERCAKARAN DAN TAK LAYAK MEMERINTAH, ...DAN DENGAN MEMBURUKKAN IMEJ MALAYSIA DI MATA DUNIA, IA AKAN MENGUNDANG CAMPURTANGAN LUAR UNTUK MEMBAWA KEPIMPINAN NEGARA INI KE LANDASAN DEMOKRASI ALA BARAT SEPERTI YANG DIHAJATKAN!

BUTA KE KITA???

KITA JANGAN DIBODOHKAN DEK SI GILA NI!!!

AMBIGA SEDANG BERUSAHA MEMBUAT PEMIMPIN-PEMIMPIN KITA MELATAH. DIA MEMANG MINTAK DITANGKAP KERANA DI SAMPING DAPAT MENCIPTA NAMA SEBAGAI SEORANG YANG RELA BERKORBAN DEMI KEBENARAN (MARTYR), TINDAKAN ITU AKAN MENGUATKAN HUJAHNYA KEPADA DUNIA BAHAWA DI MALAYSIA, MEMANG TIDAK ADA KEBEBASAN DAN KEADILAN!

TAK NAMPAK KE APA YANG BERLAKU KEPADA IRAQ? - the cradle of Islamic civilisation... DENGAN SEKELIP MATA SAHAJA WARISAN PUSAKA UMAT ISLAM YANG TERSOHOR DI DUNIA DAN SEGALA SEJARAH KEGEMILANGAN BUDAYANYA HAPUS DAN HILANG APABILA AMERIKA MASUK MENGUASAI DAN MEMACAKKAN SEPANDUK "DEMOKRASI" NYA DI TANAH IRAQ!

TAK NAMPAK KE?...KAFIR-KAFIR INI SEMUA TAKUT DENGAN KEBANGKITAN ISLAM DAN KEKUATAN AQIDAH PENGANUT-PENGANUT SEPERTI KITA. KERANA ITU MEREKA BERUSAHA SEDAYA UPAYA MEMBAWA DAN MENERAPKAN MODEL ACUAN DEMOKRASI BARAT YANG AKAN MENGHAPUSKAN IDENTITI BANGSA MELAYU DAN KEUJUDAN UGAMA ISLAM YANG SUCI DAN MULIA.

ITU LAH MISI MEREKA!

LIHAT SAJA BAGAIMANA PARTI PAS SUDAH PUN MENGALAH DAN MENUKAR PERJUANGAN MEREKA UNTUK NEGARA ISLAM KEPADA NEGARA KEBAJIKAN!

YANG AKAN KELUAR PADA 9 JULAI ADALAH KEBANYAKANNYA PEMBANGKANG DAN MEREKA YANG DAH DI API-APIKAN UNTUK BERLAWAN. ITU MATLAMAT SEBENAR AMBIGA!

1) Jadi pihak KDN khusus Menteri kena pantau semua yang keluar masuk negara dalam masa terdekat ini. Akan ada ramai pelancung dan pengunjung luar terutama foreign press yang akan berduyun-duyun masuk untuk  merakam dan menyebar kepada dunia segala huru-hara, pergaduhan dan...pertumpahan darah (na'uzubillahi min zaliq..) sekira berlaku pada 9 Julai ini nanti. Screen diorang ni cukup-cukup...kalau tak perlu, tak payah bagi masuk!

2) Ambiga sudah tidak lagi bertindak mengikut lunas-lunas perundangan negara. Menghantar Memorandum atau sebarang permohonan kepada Yang Di Pertuan Agung tidak memerlukan perarakan beribu-ribu manusia yang telah dibakar emosinya. Title lawyer nya tu boleh gi sumbat kat lubang najis. PAS, PKR atau DAP boleh pergi dengar cakap si gila ni, tapi kita yang menganggap ini tanah tumpah darah kita tak payah buang masa. Pandangan dan pendapatnya tak boleh kita terima kerana Ambiga telah mencampur adukkan prinsip yang mulia dengan pertimbangan peribadi yang memperjudikan maruah dan kedudukan negara kita yang daulat dan merdeka!  

Madeleine Albright...bayangan di sebalik NED?
George Soros..bayangan di sebalik OSI?


3)Wayang hindustan yang dimainkan oleh Ambiga dan Anwar harus meletakkan kita semua dalam keadaan berjaga-jaga. Tidak mungkin National Democratic Institute (NDI) cabang kepada National Endowment for Democracy (NED) dan Open Society Institute (OSI) yang menyumbang dana kepada kerja-kerja Ambiga tidak mengenakan syarat tertentu ke atas wang yang diberikan. Betul tak...ce fikir! Sedangkan anak-anak kita yang dapat biasiswa disyaratkan berkhidmat kepada pihak penaja untuk tempoh masa yang ditetapkan...itu lojik, beb!

JADI FAHAM-FAHAMLAH KENAPA AMBIGA KENA PASTIKAN BERSIH NI JADI JUGAK!

Tukang sapu bersih...
Kalau kita waras dan tidak berniat serong kita akan sedar dan mengaku bahawa cakap lawyer pembohong macam Ambiga mempunyai tujuan yang jahat. Tapi oleh kerana yang bersamanya itu memang menyimpan dendam kesumat dan ada agenda, mereka membutakan mata dan hati kepada tujuan Ambiga yang sebenar - iaitu Bersih 2.0 bukan bermatlamatkan fair and free elections...kerana fair and free elections sudah sedia ujud dan terbukti dengan kemenangan pembangkang di lima negeri pada PRU 12 yang lalu.

Tahun depan, air tak leh 'free' dah...
Kedengaran khabar angin juga bahawa disebabkan Bersih akan dianjur di Selangor, Kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat, khususnya Khalid Ibrahim mengambil inisiatif membiaya perbelanjaan yang bakal ditanggung untuk perhimpunan haram itu.

Kalau ini benar (harap-harap tidak)...memandangkan Ambiga takkan berganjak dari keputusan menganjurkan Demo ini, selamatlah duit rakyat negeri Selangor! Tak lama lagi dari negeri yang terkaya di Malaysia ni, akan jatuh jadi negeri yang termiskin. Itukah ganjaran yang bakal diterima puak-puak Pakatan Rakyat sebagai balasan kepada sokongan yang diberikan? Dengan menyusahkan hidup rakyat??
    No problem Tan Sri..kita guna toilet paper...
    Adakah international grand design yang pernah Blogger ini sebutkan pada posting sebelum ni bertujuan menjadikan Malaysia sebuah negara Republik? 

    Kalau betul siapa kah yang sedang bermimpi untuk menjadi Presidennya??

    Siapa pula yang berangan-angan menjadi Secretary of State ala Madeleine Albright atau Hilary Clinton??

    Sebab itu kita kata Ambiga ni tak cerdik, setiap langkahnya yang berbau khianat boleh kita baca...cuma dia aje yang tak sedar... Ambiga tak mungkin bertindak seorang. Setiap polong mesti ada tuannya! Ternyata Ambiga banyak mengikut telunjuk Amerika - kerana itu dia tak berhenti-henti membandingkan demokrasi di Malaysia dengan demokrasi di Amerika, dan juga demokrasi Singapura yang sehaluan dengannya.

    Kalau Ambiga tak puas hati dan rasa tertekan sangat menjadi rakyat Malaysia, pergilah mintak political assylum (suaka politik) dari negara yang dipuji dan disanjungnya baik Amerika...mahu pun Singapura. Malaysia takkan rugi kehilangan lawyer pelesit yang tak pernah berterima kasih dan hanya pandai mengutok negara tempat dia mencari makan. Semua lawyer macam Ambiga ni pun boleh berambus, termasuklah Karpal Singh! Balik-balik negara luar lebih baik. Kalau semua di Malaysia ni tak bagus, tunggu apa lagi!

    Tabik kepada Kerajaan Negeri Sarawak yang baru-baru ini menafi  Ambiga dari mencecah kaki ke bumi Sarawak. Itulah layanan sewajarnya kepada sesiapa yang jatuh taraf ENEMY OF THE STATE! 

    Finally, rule number three...


    Ini negara Malaysia! Ini bukan Amerika, ini bukan Singapura dan ini pasti... bukan Israel!  Sudah 54 tahun kita ujud sebagai negara aman, makmur dan merdeka! Malaysia negara yang damai dan harmoni, tak percaya tengok saja di luar sana. Di pasar, di sekolah, di pejabat, di dalam industri, rakyat berbilang kaum bekerja mencari rezeki bersama - yang tak puas hati hanya pembangkang. Itu kan biasa - kalau tidak bukanlah namanya 'pembangkang'. Jadi apa yang tak 'fair'??? Apa yang tak 'free'???

    Janganlah kita gadaikan kesejahteraan negara dan masa depan anak cucu kita disebabkan empat, lima kerat manusia yang nyata sudah salah pertimbangan ini. Mereka tak peduli apa yang berlaku kepada kita - mereka hanya nak memuaskan hati mereka dan melaksanakan agenda yang membolehkan mereka mendapat ganjaran. Semalam seorang pemandu teksi mengadu kepada saya kebimbangan yang rezeki untuk 9 orang anaknya akan terjejas akibat demonstrasi haram yang bakal berlaku. Rakan-rakan pegawai di pejabat pelancungan mengeluh bimbang kerana pelancung-pelancung Timur Tengah yang biasanya akan datang bercuti ke Malaysia sekitar Julai dan Ogos sudah mula fikir dua kali. Lihat bagaimana perbuatan tak bertanggungjawab Ambiga dan kuncu-kuncunya akan menjejaskan ekonomi negara! Adakah dia peduli??? Tidak!!!  Sebab ingat, Ambiga dah kata, "IT'S NOT ABOUT ME...IT'S ABOUT YOU!!! Jadi Ambiga peduli apa!

    Malaysia sudah ada model dan acuan pentadbiran negara kita sendiri - dan kita tak perlu mengikut model demokrasi negara lain! We are not obliged to follow or take after any other nation's norms or mould for democracy. That's what it means to be sovereign!

    Kalau kita sayangkan negara kita dan kita ingin MENYELAMAT DAN MELINDUNGI nya agar kekal BERDAULAT tanpa ditanjul leher oleh mana-mana kuasa luar atau agen-agennya, ANbiga dan semua pengkhianat (SELL OUTS) lain yang bersekongkol dengannya wajar  disiasat! Dan jika terbukti bersalah (if proven that an act of treason has been committed) MESTI dilucutkan kerakyatan mereka dan dijatuhkan seberat hukuman yang setimpal dan sesuai untuk SI PENDERHAKA (TRAITOR)!! 

    KERAJAAN KENA TEGAS! 


    INI ADALAH AMANAH YANG WAJIB DILAKSANAKAN UNTUK RAKYAT. 


    JANGAN BIARKAN WALAU SATU PUN ANASIR-ANASIR YANG TAK BERTANGGUNGJAWAB MASUK DAN MENGHANCURKAN KESEJAHTERAAN KITA DAN KEDAULATAN NEGARA YANG TELAH KITA BINA SELAMA 54 TAHUN. 


    TAKE THEM DOWN...ONCE AND FOR ALL! YOU OWE IT TO US, THE PEOPLE!!!


    SELAMATKAN MALAYSIA! 


    27 comments:

    1. Utopia, you ingat Amerika dan Singapura nak bagi ke "political asylum" (suaka politik) kat Ambiga kalaulah dia gagal mengadakan Bersih. Itulah maknanya menjadi "operative" bila misi gagal putus segala hubungan dengan HQ tak usah nak kata suaka politik, upah penat buat Bersih pun Ambiga melepas. Yang bestnya Sarawak pun tak bagi masuk. Agaknya pasal immigresen Sarawak dah nampak tanda kat dahi Ambiga tulis PENGACAU. Jangan-jangan Ambiga dengan konco2 lawyernya hari itu tidor diair port kerana tak dapat masuk...padan muka.

      ReplyDelete
    2. Yeah benar, Iraq adalah contoh terbaik begitu juga Mesir, Tunisia, Yamen, Syria dan Libiya. Asal ada aje pembangkang tak happy dengan pemerintah pegi mengadap dengan Uncle Sam (Bapak Setan Amerika). Dulu kata Sadam Husein jahat, zalim sebab membunoh rakyatnya sendiri, tak bebas dan adil. Bila amerika masuk campur bawah presiden gilernya..george bush habis ranap Iraq dan berlipat ganda lagi nyawa rakyat Iraq mati. Negara yang kaya jadi miskin papa kedana sampai sekarang. SIAPA LEBEH LAGI ZALIM SADAM ATAU BUSH? Apakah ambiga nak Malaysia jadi macam Iraq. Oh..tidak langkah mayat kami orang dulu. Sudah lah ambiga dan konco2 lawyernya takde semangat patriotisma sayangkan negara nak diajak pulak rakyat marhean yang tak tau ujung pangkal apa itu bersih. Ambiga gunakan artikel 10 hak rakyat berdemo, hak itu memang ada bawah peruntukan undang2. Tapi kalau buat demo hendaklah pasti keselamatan dan kepentingan rakyat diutamakan dulu. Kalau dah jadi huru hara/anarki mesti ada peruntukan undang2 yang lain yang boleh supersede article 10. Jika ini berlaku polis boleh masuk campur bawah akta polis pulak. Jadi janganlah ambiga nak temberang dan tak tulus bila bercakap pasal hak perlembagaan dan undang2. Memang aci ni tak kisah apa jadi dengan malaysia janji rakyat bantu tumbangkan BN supaya cepat pakatan anuar memerintah. Itu pasal ambiga asyik memuji negara luar terutama sekali Singapura.. kalau bagus sangat Singapura pergi kau berambus dan jangan lupa bawak sekali KARPAL SINGH yang dah nyanyuk tu. Malaysia akan aman jika tiada petualang keparat ini. Ameen!!!

      ReplyDelete
    3. Selain Ambiga, polis kena jugak siasat NGO2 yang sekutu dia yang sama mendapat dana dari NDI/NED dan OSI yang bergerak atas nama hak asasi. Kalau ada bukti dana yang dapat itu disalah gunakan ... maka bekukan akaunnya. Polis tak boleh biarkan perangai pembangkang yang mana dah menyimpang dan membahayakan Negara. Terutama sekali hubungan mereka dengan anasir2 luar yang sangat ketara itu. Prevention is better than cure.

      ReplyDelete
    4. Ulasan yang membakar semangat jiwa anak muda seperti saya. Syabas tuan blog semoga berjaya dan teruskan perjuangan mu.

      ReplyDelete
    5. Tabik dan tahniah Lord, kupasan yang tajam dan menyengat lagi berbisa. Moga2 rakyat sudah ada kesedaran apa disebalik BERSIH. Syabas!!!

      ReplyDelete
    6. Kita asyik perhatikan ambiga nak bersihkan SPR. Tiba2 ada pulak cerita polis cekup komunis, elemen agen asing tumpang semangkuk untuk buat huru hara. Apa PAS dah buta mata dan pekak membiarkan Mat Sabu dan pengikut PAS nya bersekongkol dengan ambiga? Sedangkan PAS tau akibatnya arah tujuan ambiga membawa bersih akan berlaku persenketaan saudara diantara melayu (UMNO+PAS+PKR melayu) berakhir dengan kehancuran.
      PAS sanggup korbankan agama bangsa demi agenda politik Ambiga. Cissss...BIKIN MALU KAUM!!!

      ReplyDelete
    7. saya setuju!! ini negara Malaysia bukan negara luar.... tiada makna dr segi kemajuan negara sekiranya pemikiran rakyatnya masih tidak maju.. knp perlu demonstrasi ini semua sedangkan kita sudah mengetahui kesan dan akibatnya kelak.. why can't people see that history is repeating itself.. Semoga Malaysia akan sentiasa Selamat.. amin..

      ReplyDelete
    8. Say what you want but as far as PAS members are concern they must flood KL on 9/7//its wajib for them since that is what PAS presiden instructed. Berdosa besar kalau mereka tidak turun. PKR has no tangible number of members so you will see 90% are PAS members as was in 2007.

      Expect bloodshed on 9/7 if Bersih 2.0 not stop in its tract..some PAS members are already dreaming mati syahid !

      May Allah buka hati mereka melihat kemusnahan yang mereka akan bawa.

      ReplyDelete
    9. Lord, Ambiga is attempting to put our leaders on the defensive. You are right, we shouldn't play to the tune of this crazy excuse of a lawyer whose illusions of power has gone to her head. Ambiga is going for broke. We don't need to be apologetic as long as we act in the interest of the people.

      ReplyDelete
    10. Setuju dengan Against The Wind. Kepala PAS memang tak boleh pakai. Sesaorang itu syahid kalau dia mati semasa memperjuangkan agama Islam bukan memperjuangkan Ambiga. Kalau mati sebab Ambiga aaaa.......tempatnya DINERAKA JAHANAM.

      ReplyDelete
    11. Ambiga memalukan wanita2 profesyenal di malaysia. Ramai yang pandai dan berlambak yang menjadi pemimpin, tapi tak pulak sasau macam Ambiga. Darimana datangnya aci ni tiba2 muncul, perasan menjadi heroine dan nak bagi kata dua kepada pemimpin negara. Anuar dah kehabisan tentera agaknya, terpaksa pakai Ambiga reserve team. Takde rotan akar pun jadilah.

      ReplyDelete
    12. Jangan lupa Anuar. Perception is two sides of the same coin. One side is Ambiga, flip it and the other side is Anuar. Ini betul2 teori WAG THE DOG yang di praktikkan oleh mereka berdua. Jaga-jaga.....

      ReplyDelete
    13. Kita tengok nanti Anuar/Ambiga dan pengikut2 pembangkang keluar tak 9 Julai ni. Sebab malam tadi Istana Negara dah keluarkan TITAH Yang Di Pertuan Agong melarang Bersih berhimpun. Jadi beranikah Ambiga dan Anuar teruskan perhimpunan haram tu. Memang frust menonggeng lah puak2 PAS. Jeng...jeng...jeng!!!

      ReplyDelete
    14. Utopia, aku nak hantar pulut kuning kat surau kalau BERSIH tak jadi buat perhimpunan. Aku berdoa dan bersyukor negara malaysia aman. Tak nak jadi macam 13 Mei.

      ReplyDelete
    15. Kalau YDP Agong dah keluar titah dan Anuar/Ambiga/Mat Sabu/Hadi/Kit Siang tak FAHM-FAHAM lagi memang di orang dah buang tebiat. Memang diorang tak paham bahasa melayu maka tebiat macam tu alamat nak mampoooss.

      ReplyDelete
    16. DARIPADA MB SELANGOR BIAYAI PERHIMPUNAN YANG TAK BERFAEDAH TU, LEBEH BAIK BAGI KEPADA RAKYAT SELANGOR YANG MEMERLUKAN. SUPAYA MENANG PRU13. KALAU TIDAK BERSEDIALAH MENGOSONGKAN PEJABAT MB SELANGOR. KAMI BOLEH HANTAR KOTAK KOTAK UNTUK DI-ISIKAN BARANG BARANG RONNIE LIU, TERESA KOK DAN ELI WONG DAN JUGA SAMAD GREJA. ITU JANJI RAKYAT SELANGOR....

      ReplyDelete
    17. Jangan takut kalau Ambiga degil dengan NGO2nya kita tunggu sama2 di perhimpunan haram bersih nanti. Apa jadi...jadilah. Kalau perintah AGONG pun diorang tak kisah maka memang lah perangai nya dah sama dengan binatang. Api lawannya api. Begitu jugak amok lawannya amok.

      ReplyDelete
    18. Ambiga/Anuar/Karpal Sing/Mat Sabu memang jenis muka tepi jalan. Diorang sangat suka DEMO JALANAN. Dari itu diorang tak akan setuju buat di stadium (it will defeat their purpose). Rosaklah plan Ambiga/Anuar nak suroh Amerika campur tangan kalau BERSIH tak jadi. Kepada IMMIGRESSEN pastikan security ketat. Kena cek betul2 pelancong dan press yang datang dari luar yang sama2 bawak kamera. Entah2 semua tu kaki CNN/BBC menunggu memburukkan Malaysia. Juga kepada pendatang2 haram yang bertabur dan berkeliaran dibandaraya KL. Mereka2 ini mungkin dikutip, juga diupah oleh Anuar dan pembangkang untuk meramaikan quota nya yang sejuta orang. NAMPAK MACAM RAKYAT MALAYSIA TAPI BUKAN.... ILLEGAL ALIEN RUPA2nya. Anuar kalau dah terdesak macam2 dia akan buat. Awaslah.

      ReplyDelete
    19. Memang benar kak yah. Tok Najib dah cadangkan buat di stadium kalau nak berdemo bersih tapi saya rasa muka2 PENDEKAR TEPI JALAN ni tidak mungkin setuju. Mereka lebeh rela digelek dengan steamroll jadi lemping namun bersih tak kan berganjak. Itulah dia hakikatnya orang2 PAS/PKR mereka rela masuk lokap atas sebab agenda kepentingan politik peribadi. Itukah cara menjaga KEBAJIKAN RAKYAT YANG DILAUNG LAUNGKAN. DASAR BRENGSEK.

      ReplyDelete
    20. Insyallah, Malaysia akan tetap menjadi negara yang aman sentosa dan MERDEKA.

      ReplyDelete
    21. Balik2 Ambiga cakap rakyat yang mahu Bersih menuntut keadilan SPR. Tapi yang kita tengok rakyat yang disebut tu adalah dari orang2 pembangkang dan NGO2 yang lantang mengutuk kerajaan. Mana dia rakyat malaysia yang 27 juta orang yang di maksudkan Ambiga suara rakyat. Temberang punya Aci, dia ingat orang malaysia ni bodoh dan tak bersekolah ke?

      ReplyDelete
    22. Apa lagi Ambiga nak tunggu. Kenapa ada syarat jumpa YDP Agong dulu baru nak batal atau tidak BERSIH. Pemuda UMNO dan Perkasa dah buat keputusan si Bersih bila lagi? Meluat dengar dia kata out of respect kat Agong. So phoney and superficial, saolah2nya mengejek kewibawaan YDP Agong. Ini dia punya taktik delay lah play for time nak cari isu lain. Tak silaplah kalau Bersih tak jadi Ambiga akan ungkit isu ISA pula pasal gang2 dia banyak kena tahan termasuklah Jeyakumar. Memang kita tau india tak suka RAJA. Cuba tengok negara India, Maharaja dia pun dihumban ke sarkas India untuk nak jadikan negara Republik. Itulah cita2 pembangkang terutama sekali DAP. Macamana PAS boleh bersetuju dengan agenda DAP dan ideologi yang berbeza. PAS betul2 suffer severe mental disorder, langsong tak boleh berfikir rasional. Rosak...rosak!!!

      ReplyDelete
    23. Lord,

      Saya baru aje tengok Marina bercakap kat You Tube bagai nak rak defend Ambiga sebagai aktivis human rights yg punya track record dahsyat. Saya tak tau kalau Marina ni main politik atau dia takut dia dan rakan-rakannya dalam Sisters in Islam akan kena tangkap bila berarak pada 9 Julai nanti. (...Itu kita serah pada polis, yang pasti akan bertindak mengikut undang-undang).

      Marina ni sedar tak apa yang dia pertahankan? Ini bukan mengenai perkataan Bersih, Marina! Ini bukan sebab pakai t-shirt kuning! Please don’t take us for simpletons! If it’s a play on words you want, then bring it on. We’re ready to take on anybody at anytime. Even Karpal Singh...who is delusional about his ‘impeccable’ English. Kalau cakap sendiri pun berbalik-balik, toksahlah menegur bahasa orang. (Ngapa Karpal tak cadang bahas di Parlimen dalam bahasa Sikh? Ingat sikit asal usul. Awak tu bukan orang puteh!)

      What we’re talking about here is the national security of this country, which is the main concern of only 27 million of us citizens. That national security is now endangered by a situation brought about by your precious Ambiga, get it ? Panjang lebar Che Det tulis dalam posting blognya bertajuk “Demonstrasi”...tentang bagaimana tindakan ini boleh menjejaskan kestabilan politik, ekonomi dan sosial negara. Takkan Marina tak baca apa bapak dia kata? Don’t miss the wood for the trees, Marina! You have much to learn from the wisdom of Tun M whose statesmanship we still laud.

      Pelek tu, ngapa pulak si Ambiga ni guna suara anak Tun Mahathir untuk menyelamatkan nyawa nya yang dah sampai ke bontot! Dah tu pergi jumpa Pak Lah pulak untuk mintak pandangan. Masa Pak Lah ‘in power’ jadi PM dulu, tak dengar cakap Pak lah, buat jugak demo Bersih pada 2007. Sekarang bila Pak Lah dah pencen, boleh gi rujuk pulak untuk Bersih 2.0! Apa ke jadahnya Ambiga pi dengar cakap Pak Lah (no longer in power) untuk berhenti buat demo tapi tak dengar cakap Najib (presently in power) yang sudah terlebih dahulu melarang perkara yang sama? Tengok Ambiga main politik melaga Najib dengan Pak Lah dan secara tak langsung gunakan Tun M (melalui Marina). Ambiga ni nak nahas ni!!

      Ada desas-desus terbaru kata Pak Lah nak bawakkan Ambiga jumpa Yang Di Pertuan Agong...apa citer ni Lord??? Dunia ni dah giler agaknya!

      Kepada Duli Yang teramat Mulia Tuanku, kami rakyat memohon kebijaksanaan Tuanku supaya jangan di layan perosak negara ini dan manusia yang membawak dia! Jangan biarkan diri Tuanku pulak diheret oleh keling ini ke dalam permainan politik yang kotor dan penuh tipu muslihat ini.

      Taktik wag the dog si Ambiga kini hampir berjaya. We have been successfully distracted. Anwar dan keluarga dah berlepas ke luar negara. (Ngapa lah tak tahan passport dia?) Anwar pasti takkan balik untuk perbicaraannya. Perhatian kita telah berjaya di alihkan kepada demo Bersih. Sampai se ekor lagi keling yang bunuh Sosilawati pun mungkin terlepas!!! What can I say..we never learn...

      ReplyDelete
    24. Drama queen betul Ambiga ni. Boleh pulak buat demo bersih kat stadium. Kenapa tak dari awal2 lagi setuju buat di stadium.? Apa sebenarnya motive dia... macam ada udang disebalik mee. Banyak betul dia punya game plan, sementara tu Anuar dan Mat Sabu entah kemana-mana, kesian tinggal sorang.

      ReplyDelete
    25. Salam to all my blog readers, and my sincere appreciation especially to those who offered their comments on my narrative,

      Terima kasih di atas segala komen yang telah dibuat serta pandangan-pandangan yang diberikan. Saya percaya pendapat saudara-saudari lahir dari penelitian yang penuh keprihatinan tentang betapa pentingnya keselamatan rakyat dan seterusnya kedaulatan negara kita terus terpelihara.

      It is heartening to note that there are many of us out there who have their conscience and minds in the right place. Kerana itu, walau pun ada komen yang agak panjang seperti Sdr Cat dan Marlina, namun demi hak asasi (he he he...macam Ambiga pulak) untuk bersuara, saya izinkan ruang untuk meluahkan perasaan, asal saja hujjah mempunyai asas. Ada kala kita perlu melepaskan emosi yang saya faham begitu mendidih setiap kali berlaku peristiwa atau muncul character (watak) yang mempersendakan bangsa, keturunan, agama dan negara kita.

      Walau pun Ambiga bersetuju (sebab memang dia tak punya pilihan lain bila berhadapan dengan Tuanku Yang Di Pertuan Agong) untuk Bersih 2.0 diadakan di stadium, namun saya percaya misi nya belum selesai. I'm inclined to believe this is a calm before the proverbial storm. Kita berharap pihak berkuasa tidak alpa.

      Sebagai rakyat Malaysia yang setia dan tiada agenda tersembunyi, mari kita sama-sama berdoa kepada Tuhan agar dihancurkan segala musuh-musuh yang cuba menceroboh dan merosakkan keharmonian dan kesejahteraan tanah air yang kita cintai ini hanya untuk merebut kuasa. Tiada yang lebih berkuasa dari Nya. Insyaallah, segala-galanya akan terungkai dan terjawab tidak lama lagi.

      Teruskan memberi komen dan pandangan demi kita mencari penyelesaian bersama dan mengekal kesatuan di antara kita. Yakinlah, jika Allah hendak menolong, tiada siapa di Malaysia atau di dunia ini boleh menghalang kekuasaan Nya!

      Salam kemanusiaan dan ucap selamat saya untuk semua!

      ReplyDelete
    26. Cantik gambar GEORGE SOROS Lord! Jangan2 Soros terlibat bantu Anuwar dan Ambiga buat kacau melalui Bersih. PDRM kena siasat Anuwar dan kunco2 PKRnya dan berapa banyak OPEN SOCIETY INSTITUTE (OSI--SOROS) sponsor Bersih. Jika ada bukti sah, maka BEKUKAN AKAUN PKR. Biar dia rasa.

      ReplyDelete
    27. Celaka si Anuar ni, memang dia punca segala masalah negara. Tengok gambar SOROS dah cukup naik darah. Sebab muka inilah yang menyebabkan krisis kejatuhan mata wang dan ekonomi merudum di malaysia. Nasib baik Tun M tak dengar cakap Anuwar. Rupa2nya ANUWAR lah Sang Rajunatapa yang mengangakan pintu gerbang negara untuk di cerobuhi oleh penyanggak2 mata wang seperti Soros. Ingat,...JANGAN LUPA PERTALIAN ANUWAR-SOROS semasa dia Tim. PM dan menteri kewangan.

      ReplyDelete