Thursday 4 August 2011

TERKINI: KHALID RASMI PELANCARAN "DYNASTY LANUN" SELANGOR KU

BELANG PAKATAN RAKYAT SEMAKIN JELAS DI SELANGOR...


Dengan ini saya melancarkan Dynasty Lanun Selangorku dengan slogan 
JOM ROMPAK!!! 
Umum mengetahui bahawa PENDIDIKAN adalah perkara yang amat hampir kepada jiwa rakyat Malaysia!

Di negara ini PENDIDIKAN adalah untuk semua anak bangsa dan menjadi prasyarat kepada kehidupan serta hak asasi yang diperuntukkan oleh badan pemerintah kepada semua warganegara Malaysia tanpa mengira kaum, status ekonomi mahu pun latarbelakang, ugama atau budaya mereka.

Mungkin kerana itu selama lebih 50 tahun Kerajaan Malaysia di bawah Barisan Nasional tidak melarang sekolah-sekolah jenis kebangsaan Cina dan Tamil dibangunkan sebagai memenuhi permintaan rakyat yang datang dari pelbagai keturunan. Malah peruntukan dan bantuan diberi  sebanyak-banyaknya kepada mereka tanpa disekat atau dicatu permohonannya.


Ibubapa kepada pelajar serta siswa-siswi di Malaysia tidak fikir dua kali bergolok bergadai demi mendapatkan peluang pendidikan yang lebih baik dari yang pernah mereka perolehi di zaman mereka. Penghargaan setinggi-tingginya wajar kita berikan kepada majoriti besar guru, pensyarah, professor serta tenaga pendidik profesyenal negara yang berkhidmat dengan penuh dedikasi di bidang masing-masing walau dalam keadaan persekitaran yang serba mencabar. 


MB Khalid Ibrahim
Maka adalah sesuatu yang tidak boleh diterima apabila peranan serta profesyen para pendidik ini  digugat perjalanannya oleh pengaruh politik negatif yang lahir dari entiti berkepentingan yang tidak berniat selain dari menyanggah keluhuran status quo akademia yang punya autonomi tersendiri.


Dr Rosti Saruwono - Naib Canselor UNISEL
Krisis campurtangan MB Selangor Khalid Ibrahim dalam isu terbaru beberapa tenaga pendidik di lucut jawatan tanpa mengikut prosedur di Universiti Industri Selangor (UNISEL) sehingga menyebabkan Naib Canselor universiti berkenaan Dr Rosti Saruwono meletakkan jawatan 24 jam adalah suatu PENCEROBOHAN YANG AMAT SERIUS KEPADA KESUCIAN PROFESYEN AKADEMIA!
Ramai yang melihat isu ini sebagai campurtangan politik yang tidak wajar dari MB Khalid Ibrahim di institusi pengajian tinggi di Selangor!
Azmin Ali (Ahli Parlimen Gombak - PKR) segera menafikan bahawa perkembangan yang berlaku di UNISEL ini punya sebarang kaitan dengan politik. 
Azmin Ali
Azmin melalui Twitternya kemudian mendakwa bahawa UNISEL memerlukan Naib Canselor  yang memahami aspirasi pelajar dan mempunyai kebolehan untuk membangun dan bukan merobohkan gedung ilmu???


Ini membuat kita tertanya...kalau tiada sebarang kaitan dengan politik, apa hal pulak mamat macam si Azmin ni bukak mulut bagi penjelasan? 
Dan bukankah tweet Azmin itu jelas satu innuendo sindiran bahawa Dr Rosti Saruwono tidak mempunyai ciri-ciri yang diperlukan sebagai Naib Canselor - dan dengan itu tidak memenuhi citarasa taukeh politiknya? Tidakkah ini bayangan campurtangan politik yang disangkal sebelumnya? 
Nampak sangat menipu!!!


Tapi jom kita tengok CV Dr Rosti, mana tahu kut-kut betul cakap Azmin yang dia tak punya kelayakan!








Datuk Dr Rosti Saruwono assumed the position of Vice President, Education Division, PETRONAS since 1 March 2004.  Prior to this he was the Rector/Chief Executive Officer of Universiti Teknologi PETRONAS.  He was also the MD/CEO of Institute of Technology Petronas Sdn. Bhd. the company that plans the establishment of the University since 1995. 
Datuk Dr  Rosti received his B. E. (Mechanical Engineering) from the University of Queensland, Australia in 1973.  He then started his career with the Ministry of Labour and Manpower as the Principal of the Industrial Training Institute, Kuala Lumpur from 1974 to 1980.  In mid 1980 he joined PETRONAS as the Section Head of Technical Training. 
He was later (1985) appointed as the Manager of Institute Latihan Perindustrian Petroleum (ILPP), Kuala Trengganu after obtaining his MBA from the Henley Management College, Brunel University, United Kingdom.  Later on, Datuk Dr Rosti joined the Group Manpower Planning and Development Department as its manager before being appointed as Deputy General Manager, Human Resource Division from 1988 to 1990. 
From 1990 to 1993, Datuk Dr Rosti did his Ph.D. in Business Studies at the Henley Management College, Brunel University, UK where he as also a Research Associate.  Upon returning to Malaysia, he was appointed as MD/CEO of PETRONAS Management Training Sdn. Bhd.  Subsequently in 1995 he was appointed as the MD/CEO of Institute of Technology PETRONAS Sdn. Bhd. to spearhead the establishment of Universiti Teknologi PETRONAS.
Datuk Dr Rosti’s other qualifications include certificate in Non-Formal Education (Philippines, 1979) and Post Graduate Diploma in Petroleum Management (Oxford, 1983).  He had also attended several management course including the Senior Executive Program of Columbia University, New York.

Hmmm...nampaknya Dr Rosti ni dah cukup berpengalaman jadi Rektor dan CEO di Universiti Teknologi Petronas ... universiti korporat pulak tu!


Tak mungkin Dr Rosti tak faham apa aspirasi pelajar kalau sebahagian besar latarbelakang kerjayanya mengepalai organisasi akademik seperti Universiti Petronas yang terkenal kekuatan komitmen nya di bidang pendidikan. Itu tak termasuk Petrosains yang diketahui umum merupakan platform pendidikan yang aktif melibatkan pelajar-pelajar muda dan belia negara.


Apa Azmin cakap ni? Mengapa Azmin tiba-tiba menyerang kredibiliti Dr Rosti sebagai Naib Canselor?
Rasanya Azmin yang tak punya latarbelakang sebagai pendidik... 



Lagi pun boleh ke Azmin yang berstatus Kod 71 PATI (Pendatang Asing Tanpa Izin) bersuara menegur urusan universiti kita? 


Bukan ke dia sepatutnya menentukan status kewarganegaraannya dulu sebelum bukak mulut jambannya tu? 


Boleh ke Azmin ni jadi wakil rakyat di Malaysia kalau dia PATI? Jeng...jeng...jeng... Tu laah...sebelum mengata orang tu cuba cermin diri sendiri tu dulu!
Penandatangan kepada laporan yang membawa kepada perletakan jawatan TNC Dr Rosti adalah terdiri dari  mereka di bawah ini:








1. Prof Madya Zainal Abidin Kidam 
(Timbalan Naib Canselor - Hal Ehwal Pelajar)





2. Prof Dr Anuar bin Ahmad
(Timbalan Naib Canselor - Akademik)




3. Prof Ir Dr Mohamed bin Daud (Timbalan Naib Canselor - Perancangan Strategik & Pembangunan)








4. Dato Latifah Hasan (Naib Presiden Perkhidmatan Pengurusan)






Kalau kita kaji dari hierarki struktur organisasi universiti, ketiga-tiga Timbalan Naib Canselor di atas berkepentingan secara langsung untuk mengisi kerusi Naib Canselor sekiranya ia dikosongkan, tak begitu??? Takkan perkara seperti ini boleh terjadi kalau empat orang personaliti di atas tak mendapat isyarat bahawa perbuatan mereka mendapat restu dari kuasa yang lebih besar daripada Naib Canselor, betul tak???


Apa tujuan mereka-mereka ini berpakat ramai-ramai masukkan pasir dalam periuk nasi sesama Islam dalam bulan puasa ni? Bukankah umat Islam dianjurkan untuk membuat amal dan kebaikan supaya pahala amalan digandakan di bulan Ramadhan yang mulia ini? DIORANG NI AGAMA APA?


Prof Datuk Dr Kamarudin Kachar
Memetik kata Prof Datuk Dr Kamarudin Kachar, (dari blog Empayar Pemuda) mantan Naib Canselor UNISEL yang pertama,"...sebagai sebuah institusi pengajian tinggi (IPT), UNISEL sepatutnya memiliki autonomi sendiri dan bebas daripada unsur-unsur kepartian... ini satu fenomena yang tidak sihat berlaku di kalangan profesyenal akademia..". Jadi apa cerita?


YB Khaled Nordin - Menteri Pengajian Tinggi
Mengapa Menteri Pengajian Tinggi kita senyap je? Takkan takde prosedur yang seragam dilaksana di semua IPTA dalam kes-kes seperti ini? Nak lucutkan jawatan seseorang bukannya senang, apatah lagi kalau orang tu memegang jawatan yang paling kanan dalam pentadbiran organisasi. Takkan tak ada tatacara tertentu yang perlu diikut? Takkan tak dimaklumkan apa tuduhan yang disabitkan? Takkan tak bagi peluang untuk pihak-pihak berkenaan membela diri? Takkan tak dibagi surat tunjuksebab (showcause)? Kita orang biasa pun tau prosedur!  Mana YB Khaled??? Menteri Pengajian Tinggi sepatutnya boleh buat sesuatu dalam hal ini. Tidakkah universiti dan institusi pengajian tinggi seperti ini duduk di bawah penyeliaan Kementerian Pengajian Tinggi? Bukan kah negara kita ni ada undang-undang? Macam mana YB boleh biarkan aja Khalid Ibrahim dan geng-geng pakatannya bermaharajalela dalam urusan portfolio YB? Kenapa tak buat sebarang statement??


Kalau Menteri Pengajian Tinggi, Khaled Nordin tak berupaya berdepan dengan Khalid Ibrahim, kita mintaklah YAB Tan Sri Muhyiddin, Timbalan Perdana Menteri kita yang jugak Menteri Pelajaran Malaysia untuk membantu. 


YAB Tan Sri Muhyiddin - TPM dan Menteri Pelajaran Malaysia
















Higher or lower, education is still education, right? Besides, as our Deputy Prime Minister, Tan Sri Muhyiddin will certainly have the necessary clout to bring these parties to task! 
Tolonglah Tan Sri! Nampaknya Khalid Ibrahim ni dah semakin biadap sampai tahap tak menghormati lunas-lunas perundangan dan pentadbiran. What is the SOP (standard operating procedure) for hiring and firing??? Why are we running a university like we run a dockyard???


Rakyat nak mintak Tan Sri check sikit UNISEL ni dan pastikan sejauh campurtangan Pakatan Rakyat tidak mengganggu perjalanan urusan organisasi akademik yang sepatutnya apolitical!
Memang patut Dr. Rosti letak jawatan. Kalau hak dan kedudukan, serta kuasa-kuasanya sebagai Naib Canselor boleh dilanyak dan diketepikan, apa guna dia duduk situ sebagai Naib Canselor? Betul jugak! 


Runtuhnya kewibawaan institusi pendidikan kerana campurtangan politik adalah satu PENCABULAN yang MAHA MENJIJIKKAN! 
(Gambar hiasan)
Itu kita tak cerita lagi tentang cover up yang dibuat tentang Jack the Ripper... atau Rapist (perogol) yang masih berleluasa kehadirannya di kalangan siswi-siswi kampus UNISEL. Selamatlah anak-anak gadis kita dibaham dek penjenayah seks ni. Tak hairan kalau mutu pendidikan menurun dan kadar kemasukan pelajar jatuh. (Lihat laporan polis dari Blog Pisau.Net di bawah)


NAMPAKNYA PAKATAN HARAM MEMANG GEMAR MELETAKKAN "BAND OF CRIMINALS" UNTUK MENJADI PEMIMPIN DI SETIAP PERINGKAT KERANA SEBAGAI PAKATAN HARAM, MEREKA DENGAN BANGGANYA MENGHALALKAN:

  • PEROGOL untuk menjadi NAIB CANSELOR
  • PELAKU ZINA untuk menjadi TIMBALAN PRESIDEN PARTI
  • PELIWAT untuk menjadi PERDANA MENTERI 

TAK BERKAT LANGSUNG UNDI YANG DIBERI PADA PAKATAN HARAM INI. SILAP-SILAP KITA PULAK SAMA MENANGGUNG DOSA!


Jadi Tan Sri Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri sajalah harapan kami. Satu penyiasatan penuh mesti dilakukan terhadap yang diadukan dan yang mengadu. Itu baru ADIL!


Sambil Tan Sri check UNISEL, mungkin Tan Sri patut check jugak universiti-universiti lain. Kalau witch hunting seperti ni boleh berlaku di UNISEL, tak mustahil ia berlaku di IPT lain di Selangor. Saya percaya akan ada banyak  sarang labah-labah dan cencorot yang akan Tan Sri jumpa. Para pensyarah dan warga akademia akan terhutang budi dengan YAB Tan Sri, percayalah! Dengar rintihan mereka! Ramai yang nak mengadu tu!!!


Memang betul puak-puak Pakatan Rakyat ni tak tahu mentadbir dan tak pandai berkerja. Silap betul siapa yang undi mereka ni. 


Segala apa yang mereka tuduh Kerajaan BN sekarang ni semua terpalit ke muka sendiri. Mengata dulang, paku serpih...mengata orang awak yang lebih - BANGSAT punya Pakatan!!! 


Nak mengata Kerajaan BN zalim, Pakatan haram lagi zalim membuang orang kerja dan menutup pintu rezeki mereka dalam bulan Ramadhan yang mulia!


Nak kata Kerajaan BN tak adil, Khalid dan geng Pakatan berpuluh kali tak adil buat perkara dan tindakan yang menyalahi prosedur, melepaskan penjenayah dan menghukum pembela yang amanah. 
  
Nak mengata Kerajaan BN korup, Pakatan haram menunjukkan merekalah jaguh korupsi menjadikan Khazanah Perbendaharaan negeri sebagai dompet mereka untuk membelanjakan WANG RAKYAT suka-suka hati bapak dia ...bagi tujuan yang tak jelas matlamat dan manfaatnya untuk rakyat! 
Tak cukup duit Yayasan Selangor, duit universiti pun nak sapu jugak. Ini belum kira lagi keputusan Khalid baru-baru ni mengujudkan geran RM 1JUTA untuk tujuan memfailkan bantahan Daftar Pemilih SPR. Melampau betul lanun-lanun ni!
Buat kerja pun tak ada aturan. Mengutok orang lain macam awak tu pandai sangat, tapi hakikatnya tak nak mengaku yang awak tak ada pengalaman!


HARI-HARI TAKDE KERJA LAIN, CARI JALAN MACAM MANA NAK ROMPAK DUIT RAKYAT. 


PAKATAN RAKYAT DAH TAU DIORANG AKAN KALAH, SAPU LAH SAMPAI LICIN SEBELUM PILIHANRAYA!!!


KAMI RAKYAT SELANGOR TAK MENGHALALKAN WALAU SATU SEN WANG KAMI YANG DIGUNAKAN TANPA IZIN DAN RESTU KAMI!!!


WANG KAMI YANG MASUK KE PERUT MB KHALID DAN EXCO-EXCO NEGERI SELANGOR YANG LANUN-LANUN INI HUKUMNYA HARAAAMMMM!!!


KITA NAK BAGI INGAT JUGAK PADA SEMUA PEGAWAI-PEGAWAI DAN KAKITANGAN YANG BERKERJA DI JABATAN DAN AGENSI NEGERI SELANGOR TERMASUKLAH UNIVERSITI DAN LAIN-LAIN, JANGAN BERANI CUBA PAKAT DENGAN LANUN-LANUN NI UNTUK MAKAN DUIT TITIK PELUH KAMI. 


KAMI BERSUMPAH AKAN TUNTUT SETIAP SEN DI AKHIRAT NANTI. 
DI BULAN RAMADHAN YANG MULIA INI KAMI BERDOA AGAR ALLAH TURUNKAN BALASAN AZAB SEHEBAT-HEBATNYA KE ATAS KAMU SEMUA YANG PECAH AMANAH!!!

YANG PAS NI MANA? KENAPA SENYAP MACAM TIKUS JATUH KE BERAS? APA PEMBELAAN PAS UNTUK ANAK-ANAK SELANGOR YANG TERANIAYA NI? INI KAH DIA "KEBAJIKAN" YANG PAS LAUNG-LAUNGKAN? NAMPAKNYA PAS NI INDAH KHABAR DARI RUPA. 
ALIM-ALIM SAMSENG!!!


BUDAYA LANUN MEROMPAK, MENCEROBOH DAN MENGGANAS YANG DIBAWAK OLEH KHALID IBRAHIM DAN PUAK-PUAK PAKATAN HARAM INI WAJIB KITA HENTIKAN BUAT SELAMA-LAMANYA SEBELUM IA JADI DYNASTY TURUN TEMURUN!!!


JOM RAKYAT SELANGOR!












KITA BUAT PERUBAHAN PADA PRU 13...


UNDI BARISAN NASIONAL!!!

16 comments:

  1. AKU DAH KATA DAH! MEMANG KHALID NI KEPALA LANUN PALING BESAR!
    PAKATAN HARAM TAU MEREKA AKAN KALAH PADA PILIHANRAYA AKAN DATANG NI. MEREKA AKAN SAPU LICIN SEMUA DUIT SELANGOR, LEPAS TU BILA KALAH NANTI, MEREKA AKAN PERSALAHKAN BARISAN NASIONAL. AKAL PENIPU NI KAN PANJANG!!! MOGA-MOGA KAU DAN GENG PENIPU KAU TU SEMUA KENA PANAH PETIR, KHALID! DASAR MAKAN HARAM!!!

    ReplyDelete
  2. Salam Lord/Utopia,

    Sungguh malang Unisel dipolemikkan dengan campurtangan politik. Disebabkan taksubnya Pakatan Rakyat nak menguasai negeri Selangor sehingga IPT pun dijadikan sasaran...dan siswi-siswi jadi korban menyebabkan kualiti pendidikan terjejas.

    Apa akan jadi pada reputasi Unisel kalau ini dibiarkan berterusan...ibubapa akan fikir dua kali nak hantar anak-anak mereka ke institusi ini. Persepsi awam akan melihat Unisel sebagai universiti yang di penuhi oleh kualiti students yang tak mencabar dan tenaga fakulti pendidik yang kurang wibawa untuk dibandingkan dengan unversiti lain.

    Akhirnya merugikan Unisel dan jadi alasan pula untuk Khalid dan Azmin menutup universiti ini seperti yang mereka lakukan kepada institusi kemahiran dan asrama-asrama di bawah Yayasan Selangor. Ini cara halus DAP menggunakan Melayu-Melayu PKR untuk melenyapkan nama-nama pejuang Melayu seperti Tun Dr Ismail yang bersejarah sedangkan pada masa yang sama mereka menggesa supaya nama pejuang mereka seperti P.Pattoo di abadikan pada landmark negeri.

    Mula-mula nama jalan, besok nama sekolah, nama hospital, nama muzium, nama stadium dan banyak lagi. Jangan terperanjat kalau besok nama komunis Chin Peng dan patungnya di letak di depan bangunan Parlimen dan dikompang sebagai wira negara.

    Kalau Lee kuan yew boleh tulis semula dan ubah sejarah Singapura ikut selera dia, lim kit siang dan lim guan eng juga boleh buat perkara yang sama untuk ubah sejarah Malaysia. Rakyat Selangor kena sedar dan tolak kerajaan Pakatan Rakyat dan kembali semula kepada kerajaan UMNO dan BARISAN NASIONAL!

    ReplyDelete
  3. Ini sudah melibatkan etika kerja Lord! Jika "professional responsibility" dikalangan professor2 di unisel diragui dengan kes2 jenayah, maka tindakan segera mesti diambil. Sekurang-kurangnya "suspension" atau gantung kerja sementara siasatan polis dilakukan. Ini SENYAP ajer. Bukan dibiarkan dia merayau lagi dalam kampus tu. Jangan sampai ada siswi lain jadi mangsanya pulak. Si "MAD THE RIPPER" yang merogol tu tak disuroh lucut jawatan tapi yang mengikut dasar unisel pulak disuroh berhenti kerja. Pakatan rakyat memang bengong dan blur dengan dasar2 unisel...memang PR tak LAYAK memerintah negara.

    ReplyDelete
  4. apa yang dikatakan ct zara betul...jangan kita terkejut kalau unisel besok ditukar pulak nama komunis Chin Peng College bila DAP jadi MB Selangor!!...ehhehhe.

    ReplyDelete
  5. Syabas Dr. Rosti, jangan bimbang rezeki ditangan tuhan. Akan dapatnya tempat lain yang lebeh baik dari unisel. Pertahkan kebenaran dan kewibawaan unisel daripada dicerobohi invader seperti khalid and azmin yang terang2 ada kepentingan politik peribadinya.

    ReplyDelete
  6. Dr. Rosti bertindak letak jawatan kerana prinsip dan kebenaran...bukan kerana pangkat atau kuasa... atau takut pada tekanan politik...

    ReplyDelete
  7. Very good Rosti, we support your decision 100%.

    ReplyDelete
  8. Salute Utopia! aku tengok menteri pengajian tinggi macam muka lesu dan tak makan aje. Macam muka takde power, itu pasal azmin naik minyak. Sepatutnya khalid nordin kena nampak "empowered" dan berani campur tangan dalam isu institusi pengajian tinggi and take the lead. Jangan berdiam diri ajer...dulu students buat hal di mesir pun tak dengar khalid nordin komen ape2. Sekarang unisel pun senyap jugak. Macammana nie? Najib punya menteri kabinet tak membantu dia. Kalau khalid nordin tak boleh perform than he has to go!

    ReplyDelete
  9. Satria...saye setuju dengan awak! Apa kata Khalid Nordin... kita tunggu kot-kot dia jawab, kalau dia ada berani laaaa...

    ReplyDelete
  10. Penyudahnya nanti graduan2 unisel mempunyai mentality tahap pemikiran macam KHALID AL AZMIN. Jadi pakar buat pembohong dan demo jalanan. Makin lama makin banyak institusi untuk pelajar melayu berkurangan (asyik nak kena tutup jer oleh pakatan rakyat).....dan yang makin bertambah adalah cina. Fikir-fikirkanlah....

    ReplyDelete
  11. tindakan Rosti tu betul dan bijak. AKU SOKONG.

    ReplyDelete
  12. Tak pe dang anum, asal jangan budak-budak unisel ni graduate... join terorisme Al Qaeda..emmmm!!!

    ReplyDelete
  13. Setuju jugak TPM kena cek institusi lain. Seperti UITM, UKM, UPM dan yang lain2 di negeri Selangor. Tak mustahil puak-puak Anwarista bertapak disana. Ibarat telor-telor 'ALIEN' yang tunggu masa untuk menetas .... akan menggangu perjalanan universiti macam berlaku di unisel.

    ReplyDelete
  14. This is why we have these problems, alot of voters in Malaysia (especially the young one) these days simply do not pay attention and do not care. It seems like nobody ever does any research on who the candidates really are or where they stand on issues. We end up with ROGUE wakil rakyat, by the time they realize it's already too late.

    ReplyDelete
  15. "BAND OF CRIMINALS" HAH???

    I cannot imagine that Mad the Ripper is still at large in the Unisel campus and not taken action upon!!! NOW I KNOW LAAA...
    There is definitely a connection with Azmin and Khalid! I wouldn't be surprised if Mad is the next candidate for Unisel VC. TNC yang dua orang lagi tu toksah mimpi siang laaa... Mad the Ripper dah tunggu luar pintu Khalid Gagap untuk dapat surat watikah dia...la la laa....
    I feel so sorry for the female students of Unisel and I really hope that the student who was raped gets the justice she deserves. Mudah-mudahan repot polis yang dibuat tak sia-sia. YANG BENAR ITU TETAP BENAR, YANG SALAH TU TETAP SALAH!

    UNISEL is now run by THUGS and controlled by GODFATHER KHALID!!!

    ReplyDelete
  16. Tengku Cicin,it is a tragedy for Malaysian academia of higher learning in the case of Unisel. Dr Rosti telah berjaya menjulang nama baik UTP ketika beliau berada disana, tapi disekat kewibawaan-nya dalam mentadbir dan menguruskan Unisel oleh pihak2 yang berkepeningan yang banyak berat kepada campur-tangan politik kerajaan negeri. It is ashame Tengku, for all of us to allow this kind of craps that will have an impact on future students studying there. Sungguh malang nasib anak bangsa kita mengharapkan dapat menimba ilmu, tetapi menjadi mangsa gulongan berkepentingan.Apa nak jadilah negeri Selangor ku ini. Cepat-cepat lah diadakan pilihanraya, supaya kerajaan BN ambil alih semula.

    ReplyDelete